fredag, mars 03, 2006

Snö o ännu mer snö...

Då har man överlevt ännu en arbetsvecka. En riktigt trevlig vecka, faktiskt. Jag har sålt en bil som har stått nästan ett år, jag fick t.o.m. betalt! En mindre omtyckt människa har försvunnit ur mitt synfält, för gott hoppas jag, och jag vann 50.- på Triss. Som sagt bra vecka. Det är klart, all snö är ju jobbig, och idag blev bilen som ett flipperspel igen, hela familjen är magsjuk, och hunden har gjort illa tassen. Egentligen är det nog en ganska jämn nivå.

Det har vart mycket ståhej runt 20-årsdagen av mordet på Olof Palme. Visst, jag tyckte då och jag tycker det idag. Det är för j…gt att svenska Statsministrar ska bli mördade på öppen gata. Men att framställa honom i en rosenröd dager tycker jag är lite fel. Han var en fantastiskt duktig politiker, men han hade ju fullkomligt fel inställning till det mesta. Så har det ju gått som det gått också….

Idag var det en rallystjärna i vardande som lyckades sätta sin Volvo 740 i en av snövallarna utanför macken. Jag gick ut och skulle dra loss honom. Han skämdes lite och skyllde på bilen, men loss kom han. Medan jag kopplade ifrån hör jag ett hasande ljud och tittar upp. Då har nästa rallyaspirant satt sig i en vall vid Lidl! Tur för dem att man är en snäll människa med bogserlina.

 

Inga kommentarer: