tisdag, mars 14, 2006

Engagerande

Att många läser min blogg, det visste jag. Men att de var så många, hade jag ingen aaaning om. Men tydligen så blir man extra engagerad när det handlar om sprit. För så många som anmält sig att komma till min begravning det visste jag inte att jag kände. Jodå, jag lyckade ropa hem flaskan från 1960, t.o.m. för överkomliga pengar, men tyvärr alla som vill komma. Jag räknar med att hänga med många år till. Statistiskt bör jag ju ha 32 år kvar.... Förövrigt ropade jag in några andra intressanta flaskor också. Kul med auktioner....
Det tog slut på ström idag. Kul uttryck, det var sonen som sa när han var liten och strömmen gick. OJ! Suut stöm. Tänk att vissa saker biter sig fast i minnet. Det var väl det enda roliga med strömavbrottet. Man blir ju ganska ställd utan. Telefonväxeln sa upp sig, alla datorer, utom kassan som har backupbatteri dog, tvättmaskinen stannade mitt i ett program och kunden kunde inte komma varken framåt eller bakåt, portarna är ju elektriska, kunderna som stod och skulle tanka fick ett ofrivilligt stopp när de inte vågade åka vidare med nästan tom tank. Jag lyckades faktiskt hyra ut en bil till en kille som hade bråttom, men just när han började plocka över sina grejer till hyrbilen kom strömmen tillbaka. Typiskt...
Hörde på radioreklamen att sossarna i Västmanland lovade "riktiga jobb" och inte några plusjobb eller liknande. Hur kan de lova de? Visst är jobb i stat och kommun riktiga, men de är ju mer anpassade efter kassan än behovet. Ingen har ju frågat mig eller andra arbetsgivare om vi kan fixa några "riktiga" jobb. Framförallt har inte sossarna i Västmanland frågat vad som behövs för att vi ska våga anställa fler. Konstig valrörelse... Undrar om de frågat HSB i partiet om de får göra den här typen av reklam...

Inga kommentarer: