lördag, mars 11, 2006

Begravningsplanering

VILKET VÄDER! -3 grader i luften och full dagsmeja. UNDERBART! Har just kommit ut ur garaget där jag snart har hojen hopskruvad, Nu har jag vårkänslor. Suttit ute i solen en stund med jackan på vid gavel. Ibland är livet underbart trots att underlivet inte är bart...
Har haft en något stressig vecka med sjuk personal och tid som inte räckt till, men av någon underlig anledning så är det bara kul. Undrar hur jag är funtat...? Betraktare bara ruskar på huvudet när jag far runt.
Har i alla fall hunnit reta upp mig ytterligare på GP´s arrogans. "Visst har jag skulder på uppemot 20 miljoner, men nog kan jag hålla isär arbete och fritid när jag talar om räntor." Vilket skitsnack. Vem tror på något sådant? Alla som haft en nybyggd eller nyköpt villa vet väl att man oroar sig för räntorna mest hela tiden. Undrar om man kan söka politisk asyl i Skottland.....?
Ikväll smäller det. Då menar jag inte melodifestivalen. Nä, det är en whiskyaktion jag ska bevaka. Där finns bland mycket annat en flaska MacAllan från 1960, samma som jag. Den ska jag försöka lägga vantarna på. Inte för att jag känner mig lastgammal men det är väl inte fel att planera sin begravning. Tänkte nämligen att låta den stå ograverad till det är dags att gräva ned mig. Efter utfört schaktningsarbete tycker jag att de som bevistat min begravning ska knäcka och avsluta flaskan. så får både den och jag gå i graven samtidigt. Dessutom får gästerna en kul stund, och ungarna kan sälja resten av samling och göra något kul för pengarna...

Inga kommentarer: