onsdag, februari 15, 2006

SCOOP

Var i Fjollträsk idag. ”Underbart” med dessa trängselskatter. Mina farhågor besannas. Det är hur omständligt som helst. Idag hade T-banan brutit ihop, så de som inte har råd med trängselskatt de hade ett h…te att ta sig till jobbet. Undrar om det var vad GP tänkte sig? I andra änden är det också åt skogen. Skattemyndigheten har bestämt att uthyrare och andra som fakturerar avgiften vidare ska ta upp avgiften som omsättningsgrundande. Det betyder att jag först har en kostnad för hanteringen på ca 30.- dessutom måste jag p.g.a av detta lägga på bolagsskatten och sedan moms. Om jag håller mig till kostnadstäckning betyder det att jag måste fakturera min kund minst 87.- för en trängselskatt på 20.-, d.v.s. staten får in ytterliggare 37.- i skatt, och jag har haft en massa merarbete. Hoppas bara det inte blir permanent. Vilken idioti…
Står på löpsedlar, pratas på radio och tv om kändisen som ville ta sig in i 10000-meters klubben på väg hem från Goa, sedan spydde hon ner övriga passagerare och gillade inte att personalen ville hålla henne i schack. Jag vet vem det var! Det var Camilla Henemark! Det måste ju vara någon form av scoop? Förresten…. är inte hon sosse? Fina polare han har, GP. Undrar om jag ska börja frilansa på Se & Hör……?

Inga kommentarer: