tisdag, augusti 15, 2006

Måndag idag?

Min senaste blogg har fått en hel del kommentarer och det känns bra att det finns folk som bryr sig och har synpunkter. Om mina idéer om en paneldebatt där vi kanske kan sätta lite press på politikerna blir verklighet, hoppas jag både ”Jimmy” och ”Tompa” kan komma och uttrycka sina åsikter. För visst är det många som inte vågar sig ut på kvällarna. Faktum är att Ron har en poäng när han säger att folk känner sig tryggare när de hälsar på i USA, jag har själv känt likadant när jag varit där, även i England och t.o.m. i Israel känner jag mig tryggare. Jag tror det beror på att jag knappt inte har behövt vrida på huvudet för att se en polis eller militär som är där för att skydda oss vanliga människor. Skulle tro att om vår polis var lika synlig, skulle det vara mycket lugnare. Dessutom tror jag buset i dessa länder vet att det svider om man inte sköter sig.

Det blev alltså en blogg till innan semestern, nu ska jag åka från jobbet och packa hojen. Visserligen behöver vi regn, men måste det komma just som vi ska packa å dra?? Men det kanske är måndag idag…?

Inga kommentarer: