onsdag, augusti 23, 2006

Semestern rullar vidare

Nu har vi avverkat några dagar på Islay, där har fördjupat oss i de desttilerier jag tycker är mest framåt just nu. Kilchoman och Bruchladdich. På Kilchoman fick vi se födelsen av en ny Whisky och även testa lite råsprit, definitivt en råsprit som har framtiden för sig och kan mogna till en riktigt bra Whisky. På Bruchladdich fick vi med hjälp av Masterdesttilier Jim McEwans lukta oss igenom några fat varav jag fastnade för tre stycken som var något alldeles extra. De finns nu på flaska i min packväska.... I morse lämnade vi ett Islay i duggregn för en färja till Oban, så fort vi lämnade ön började solen skina och här i Oban är det underbart vackert, blå himmel och drygt tjugo grader, perfekt för hojåka. Nu har vi avverkat några mil i bergen runt Oban. Sitter nu på rummet med en Ale, sedan ska vi ut o göra stan. Vi har åtminstone ett anständigt rum. Till och med hårtork, så nu kan jag äntligen fixa mustaschen.
Talade med familjen därhemma och tydligen har Kanal 5 ringt och ville ha lite kompletterande uppgifter inför programstarten av "100 Höjdare". Tydligen ska det röstas fram en finalist i varje program som sedan ska vara med live i sista programmet. Hoppas alla bloggläsare hjälper mig fram...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart Dan så hjälper vi dej fram till den stora finalen.Kör försiktigt och ha det forsatt bra på semestern

Anonym sa...

Det är klart att jag röstar på dig med ett förbehåll, du måste blogga mera. Hehe.

Anonym sa...

Visst ska vi rösta påmin oss bara i din blogg när det är dags