tisdag, april 17, 2007

Filmtajm

Nu börjar det röra på sig i politikerkretsar i Köping, det var ju kul. Nationaldemokraterna vill demonstrera på 1 maj. Kan väl inte påstå att jag med mitt judiska påbrå är någon större anhängare av ND. Däremot är jag en stor anhängare av demokrati. Jag tycker det i allra högsta grad är demokratiskt att vem som helst får tycka vad de vill. Självklart kan inte alla tycka lika, även om det verkar vara vissa som skulle önska det. Sossarna är bekymrade för att det är ”deras” dag och att ND kallar sig ett arbetarparti. Det beror väl på vad man lägger för värdering i ordet arbetarparti. De kan vara ett parti som består av arbetare…? Eller ett parti som arbetar sig fram…? Eller som alliansen, som säger sig vilja skapa arbete…? Det är väl annars ganska logiskt att vilja demonstrera på en röd dag, när man ändå är ledig. Skulle tro att det kommer mer folk då…

I morgon är det dags igen. Jag ska till Fjollträsk och visa upp mustaschen för ett filmbolag. De ska visst rendera i en reklamfilm för Cancerfonden, där mer eller mindre kända personer under en viss tid ska försöka odla en likadan mustasch i syfte att främja cancerforskningen. Som den vekhjärtade person jag är ställer jag naturligtvis upp på något sådant. Eller är jag en linslus…….?

Inga kommentarer: