onsdag, april 04, 2007

Vinna o försvinna

Idag kom en av mina leverantörer på besök. Hon såg lite full i fan ut, jag tänkte att hon kanske hade något klipp på gång. Men inte, istället hade jag vunnit en säljtävling. Tävlingen bestod i att sälja massor av cigaretter. Vilket vi alltid gör, så det var ju en promenadvinst. Vinsten bestod av en fotbollsresa till England den 28-30/4, med mat och boende betalt. Matchen är Arsenal – Fulham på Emirates Stadium. Jättekul, att se en match i ett fotbollstokigt land som England är en speciell upplevelse. Men tyvärr, min tid räcker inte, dessutom åker jag till Skottland ett par dagar senare. Så jag tänkte låta någon lycklig bloggläsare få åka istället. Den som lämnar den bästa motiveringen till varför just denne någon ska få resan, får den. Lämna motiveringen bland kommentarerna nedan, men gör det före klockan 12 i morgon den 5/4. För då måste jag lämna in namnet på den som ska resa.

 

9 kommentarer:

Notisören sa...

Hej Dan!
Jag är en trogen läsare av din blogg och dessutom har jag den på feed, rss, för att inte missa någon post. Nu är det så att jag aldrig sett en fotbollsmatch av dignitet live. Jovisst, Kolsva IF:s hemmamatcher på 1950-60-talet med många av de gamla kändisarna på den tiden, och kanske någon match med KIS på 1970-talet. Jag är "pensionerad" och har all tid i världen att njuta av livet, men behöver en kick för att göra det. Ditt förslag att dela ut vinsten, vore en fantastisk grej att få ta del av och som skulle vara ett minne för livet. Även om jag har problem med dålig syn, så ser jag bollen, men hörseln är det inget fel på, så stämningen på en fotbollsarena kan jag verkligen ta del av och en öl sitter också fint.
Först på plan med inlägg här (från Köping i alla fall) och hoppas också att jag är den som blir först på plan, när det gäller resan.
Hälsningar Notisören
PS. Om du väljer mig, så ringer jag upp dig omgående.DS

Anonym sa...

Hej Dan!
Læser regelbundet dina bloggar eftersom jag jobbar i Oslo och bor i Køping.
Alltid lika kul læsa om det du funderar øver.

Med tanke på att jag har en mycket fotbollsintresserad kompis som dessutom ær kvinna, så tycker jag det passar att hon och jag åker, eller ær detta ett nøje som enkom ær till før herrar att få avnjuta?

Vi kan senare sækert skriva några rader om våra upplevelser ur ett kvinnligt perspektiv, som kommentar till din blogg!

Håller med Ron om ditt gentila initiativ. Gentleman ær ju ett av dina epitet!

Skriver detta skærtorsdag kl 06.15 på en av Rikshospitalets computers.
Oslo stænger idag, før påsken, i princip allt utom sjukhusen!
Ha de!

Anonym sa...

Hejsan Dan!!
Här är grabben utan klöver, som vet precis vad han behöver.
Jo en resa till London skulle vara mumma, frågan är bara.. kan jag korvtången försumma? Svaret på denna fråge blir ett rungande JAAA med råge. Så Danne lilla lira biljetten, slå till nu så slipper du fundera på resten. Nu får det bli slut på denna vers, för att ta sig till sängen kan bli en pärs.
Natti,natti

Anonym sa...

Ok, håll i hatten! Här kommer min motivering: Jag gillar fotboll och jag gillar öl och lägg därtill att jag gillar att resa. Jag ser här ett gyllene tillfälle att kunna kombinera alla dessa tre saker!

jaja... jag var i alla fall ärlig :o)

C.Pongtratik sa...

Hej Danne, kan tyvärr inte hålla tiden när matchen går men ideerik som jag är kom mitt snälla jag på att DET "sista" misshandelsoffret skulle nog vara väl värd en sån uppmuntran,nu e de ju rätt stökigt på fotbollsmatcher men att just han ,igen,nä skänk biljetten till honom det behöver han .MVH Sven Svanberg Ps undrar varför jag e själv om att sätta ut namn Ds

Nicke sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nicke sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jag är helt ointresserad av fotboll om jag ska vara ärlig...men min storebror skulle säkert bli glad.
Att jag vill att han ska resa dit, är för han har ställt upp för mig som lägenhetsborgenär..(heter det så?..nå väl)i snart 14 år!
Jag har aldrig haft råd att visa min uppskattning för det...

Anonym sa...

Hur gick det? Är det klart?