fredag, april 20, 2007

Matchning

Igår var det debatt på TV4. MS vs JÅ. Jag trodde en proffspolitiker som MS skulle vara som en ångvält på en gröngöling som JÅ, men ack vad fel jag hade. Att JÅ i sin första stora debatt i tv var lite nervös av sig kan man väl förstå, men att MS skulle ge ett lika nervigt intryck, det trodde jag inte… Bägge framstod som nervösa varianter på katter kring het gröt. Den enda som dessutom lyckades få in en poäng på den andre var JÅ, inledningsvis fick de nämligen berätta vad de tyckte om den andre. MS började med att spy galla över SD i allmänhet och deras partisekreterare i synnerhet, medan JÅ var aningen mer nyanserad och i detta fall mycket lugnare när han beskrev vad han inte tyckte om hos SAP, men också vad han tyckte om hos dem, speciellt det de gjorde i startskedet. Vidare försökte MS mest bara racka ner på SD istället för att framhålla sitt eget partis fördelar. Medan JÅ försökte försvara sin inställning till saker o ting. Mest förvånande var ändå att de saker JÅ tog upp och ville ändra på var de vardagliga saker som man träffar på i dagliga livet, i det fallet var han duktigt mycket mer verklighetsnära än MS, som mest svävade iväg i det vanliga politikertugget utan verklighetsförankring. Skulle tro att SD var de som ”vann” debatten i vanligt folks ögon….. Vad månde bliva…?

I onsdags fick jag äntligen tillbaka min bil. Numera friskskriven och går som aldrig förr. Skönt. Men ingen lycka varar ju för evigt, nu har blåtandsanslutningen till telefonen gett upp, det fungerar ihop med sonens Nokia men inte med min SonyEricsson, jag fattar ingenting??

I onsdags var jag dessutom på en s.k. typecasting, eller rättare sagt min mustasch var där. Men resten av mig sitter ju liksom fast i andra änden så hela jag fick åka och typecasta. Det var dessutom inte bara mustaschen som skulle visas upp, utan andra änden var tvungen att visa sina skådespelartalanger och agera. Det gick väl så där, är inte riktigt typen som tar regi av andra. Vill hellre själv regissera och gärna peka med hela handen. Fortsättning följer…

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Stakars FR om han måste få med SD i en borglig regering, då för vi samma våg mästare som MP har varit för SAP. Men han kanske kan tackla det bättre än GP.