söndag, april 22, 2007

Inget gott....

Någon skådespelare blir jag nog aldrig. Jag är nog bäst på att vara mig själv, visserligen är det somliga som tycker jag är en karikatyr av en normal människa, men det är i alla fall jag. Varför denna mening? Jo, jag blev ratad från att spela Österrikare i Cancerfondens reklamfilm, mustaschen var ok, men han i andra änden av hårstråna kunde inte ta regi…. Å andra sidan funkar det ganska bra att vara sig själv också, på måndag är det final i årets säsong av 100 Höjdare!, jag vet inte om jag och Anna kom med i den slutgiltiga klippningen, vi får väl se. Men en kul fest var det. Dessutom var allt gratis. Gratis är ju som bekant alltid gott….

Igår var det Whisky på programmet, en provning för ett drygt tjugotal på Kungsörstorp och sedan vidare till Färna Herrgård och en provning för 11 personer. Bägge provningar var mycket trevliga, jag fick både frågor, kommentarer och applåder. Det är kul att göra andra människor glada. Ger någon slags inre tillfredsställelse.

Efter Färna åkte jag till Ögir för att kolla in Torsten Flink. Vilken skön lirare han är på scen. Ser ut som, och beter sig som, ett riktigt ufo utanför scenen. Men vilken närvaro när han väl drar igång. Tyvärr tog tröttheten ut sin rätt efter en dags trädgårdsarbete och Whiskyprovningar så jag åkte hem innan det var slut. Hoppas för de som var kvar att det fortsatte i samma sköna tempo resten av kvällen. Så vitt jag förstod var det knappt det blev någon spelning, jag träffade LH som berättade att när han var på väg till Ögir sprang de på Torsten som svävade runt i stan utan att riktigt veta var han var, så de fick hjälpa honom tillbaka….

Häromdagen bloggade jag om hur skönt det är med alla poliser vi har i stan numera. Det är det väl visserligen fortfarande men det ställer ju till det för oss som bara är lite vardagskriminella…. Nu kan man inte ställa bilen där det finns plats längre… Nu kan man inte kör igenom Kungs Barkarö eller Majaskeka på rull, nä nu måste man bromsa ner till rätt hastighet…. Kostar tydligen 1500.- spänn annars har jag hört…. Inget gott som inte….Herrf

 

4 kommentarer:

Ron sa...

Hello Danne!

Bara en sidokommentar med anledning av att du nämnde Majaskeka.

I Majaskeka låg kanske Sveriges första Motel en gång i tiden, ägarinnan hette Maja.

När bönderna var på väg in till "marken" i Köping med sina varor/grönsaker så stannade många till där som en sista anhalt över natten.
Maja hade inget emot karlsällskap över natten och namnet "Maja-skeka" kom till på den tiden. Numera känner alla till namnet men få vet varifrån det kommer och hur det kom till.

Anonym sa...

Hej Ron, jag har hört att det var något liknande. Men det var kul att få hela historien. Sköt om dig.

Anonym sa...

Oj, du är mycket trevligare i bloggen än i verkligheten.

Anonym sa...

mo y t u i uu i p okook p¨j,,, hkhjjhjkj o kj kh r r u umiop nh uughg gjugugg jjj kkkkj i o jbba kmai jk l ål llk jh h oomhmjj jjoj ooj o pp pp oi ooi fdhghggggghggigkfykffgifgiiigiifgii jhh gfgjg ggug gugugug gugugugugugu ggg g gi ytyre yyyiyi yiyiyyiyiiyyiiiiiiiiiiiiiiiiiii