söndag, januari 20, 2008

3 foton och annat

Jag har varit till Göteborg idag. Det var en hyrbil på villovägar som längtade hem, och snäll eller möjligtvis snål, som jag är åkte jag för att hämta hem den. Det var bara en liten bil, en Citroën C3 men ändå, hem skulle den. Tog tåget från Köping kl.10.29, det är rätt skönt att åka tåg. Man kan sitta och filosofera för sig själv, strukturera tankar och annat. Jag köpte några tidningar att läsa men de räckte inte så länge. Istället ställde jag stegen till Restaurangvagnen för att ta en kaffe och något mer. När jag passerat ett antal vagnar är det någon som rycker i min tröja och börjar tjoa, det är en lätt rabiat kvinna med tre barn som känner igen mig från tv. Hon och hennes ungar ska prompt fotograferas med mig innan de släpper mig vidare till kaffet. Det var bild 1. Tog f.ö. en yttepyttelien räkmacka, den kostade 65.-! Inte konstigt att SJ börjar få ordning på finanserna.... Väl framme i Götet hittade jag snart bilen och började rulla hemåt. Jag som är van med riktiga bilar, modell lite större, är van att köra efter principen störst går först. Kan inte påstå att det gick särskilt bra med en liten Cittra, så fort jag kom ikapp någon gjorde jag som jag brukar, körde nära.....för att sedan släppa av och köra om. Vanligtvis brukar folk hålla åt sig när de ser en stor Land Rover i backspegeln, men den här lilla Cittran var det ingen som tog notis av. Dessutom behövdes en halv kilometer för att få upp fart nog att köra om. Nåja, det var förhoppningsvis en engångsföreteelse, nästa gång kanske det är en stor bil som rymmer. Det rullade på, men i höjd med Mariestad ringde mat & sovklockan, det var dags för toalett och fika paus. Stannade vid Rasta, gick på toa och drog en hamburgare. I mitt tidigare liv, när jag var ordförande i OKQ8 Affärsmannaförening var jag dessutom mer eller mindre självpåtagen Varumärkespolis. Jag höll efter att varumärket OKQ8 sköttes på bästa sätt. Den lille polisen vaknade när jag såg skylten på deras skärmtak. Det blev bild 2. Tänk att det ska förfalla bara för att man varit ifrån i 4 månader...? Nu var det inte så långt hem, snart var jag förbi Laxå och framme vid motorvägen. Nästan framme i Kungsör blir jag fotograferad igen, fan också!! Undrar vad det kostar? Det blev i alla fall bild 3.....

Igår hade jag lite funderingar kring rättegången mot Tito Beltran, mestadels hade jag dubier gentemot kvinnan som gjort anmälan. Jag är uppenbarligen inte själv om det. I dagens Expressen skrev Britta Svensson om henne, och hade funderingar liknande mina..... Fortsättning lär följa.

Inga kommentarer: