fredag, januari 11, 2008

Fredagsmys

Så var det fredag igen, full fart in i ihelgen skulle somliga säga. Men fredagar är ju också dagen då saker och ting, enligt Murphys lag, ska gå sönder, speciellt efter stängning av alla reparatonsställen och reparationsmänniskorna har gått hem. Idag var det takets tur. Ccilia ringde; Hej Pappa, vet du var mamma är? Njaä, på jobbet kanske? Jo förresten vårt tak har gått sönder. VA!! Jo det hänger ner nånting utanför mitt rum. Jag försökte får ur henne vad som var sönder, men det är kanske inte så lätt att förklara när man är knappt 12 år. Just nu sitter jag på jobbet, men ska hem snart och ta reda på förödelsen..... Tänk om det hänt i onsdags, då kunde jag lyft luren slagit lämpligt nummer (112?) och ropat på hjälp.

Jag fick ett scoop idag. En god vän kom och berättade att han ska dra igång en verksamhet i stan. Ansluten till en av världens största kedjor i sin bransch. Jag lovade hålla klaffen t.v. men ville bara på det här sättet önska honom lycka till! Köping rules!!!!

Usch vad det går segt med mitt nybygge. Jag hade hoppats vara igång nu, men Murphys har tydligen ett finger med i det här också..... På måndag ska jag i alla fall träffa arkitekten och ändra på några streck. Hjälp mig att hålla alla tummar så vi kommer i mål den här gången.

Och på radion är det fredagsmys....

Inga kommentarer: