lördag, januari 19, 2008

Funderingar

Jag har följt rättegången mot Tito Beltran via media. Jag har ju lärt mig av egna erfarenheter att ta nyhetsrapporteringen men en nypa salt. Trots det har jag fått för mig att det är någon slags konspiration som ligger bakom alltihop. Jag hörde en radiointervju med kvinnan som lämnade in anmälan, hon förföll ganska rabiat i sammanhanget. Hade uppenbarligen varit i kontakt med vittnen strax före rättegången vilket knappast kan anses lämpligt, dessutom är ju själva anmälan baserad på hörsägen så vitt jag förstår. Att dessutom Robert Wells, under ed, säger att hon lurat honom i ett telefonsamtal gör ju inte saken mer trovärdig. Jag undrar jag..... Hoppas rätten har mer att ta ställning till än det som framgått i media. Man kanske inte ska använda bondförnuft i ett sånt här sammanhang, men mitt säger att det är en konspiration. Jurister kanske gör en annan bedömning. Vore kul att få lite kommentarer kring det hela.

Åh så frustrerande det är att inte ha kommit igång med nybygget. Nu har jag snart ett nytt pris att ta ställning till i alla fall. Hoppas vi kan rulla igång snart. Varför kan inte teorin gå hand i hand med praktiken någon gång? Hade det gjort det hade vi redan varit inflyttade.

Tänk, jag har inte doftat på en enda Whisky på två veckor, än mindre smakat. Jag har haft ett envist giktanfall, så jag har mest ägnat mig åt vatten senaste tiden. Men nu tror jag att jag ska våga....ropade in en Mortlach Vintage 1973 på auktion, jag är så nyfiken så jag måste nog testa..... Om några bloggläsare var bland de som kom över några Mackmyra och dessutom inte öppnat dem, kan jag berätta att en flaska Preludium 1 gick på samma auktion för nästan €600.-. Snyggt jobbat av Mackmyra, de har verkligen lyckats med sin marknadsföring.

På tal om marknadsföring, så har VMMA (Västra Mälardalens MArknadsförening) ett möte den 30/1. Då kommer en riktigt entreprenör att hålla föredrag, Jan Persson från Kilenkrysset. En riktig gammal hederlig entreprenör som skapat ett fantastiskt framgångsrikt företag med klassiska överenskommelser som förtecken. Ett handslag räcker. Det är skönt att ett s.k. gentlemens agreement fortfarande kan gälla....

3 kommentarer:

Anonym sa...

konspiration?Varför?Barnflickan e ju inte den enda som kommit i Titos väg...Bara synen av Tito i musse pigg fillingar e väl övergrepp nog.

Dan sa...

Haha, du har nog en poäng där. Är det av erfarenhet du vet att han kör med Musse Pigg-kallingar?

Anonym sa...

Hehehe...nä det stod i tidningen att när hon Lundqvist kom inrusande i Titos rum så hade han sådana på sig.Alltså,visst har han gjort närmanden å så,,men våldtäkt?Våldtäkt behöver ju inte betyda att med våld genomföra ett samlag...verkar det som...fan vet.