lördag, februari 16, 2008

Helgen är räddad...


Skoda (trots mina synpunkter på deras krocksäkerhet häromdagen) gm Arver bil hade den goda smaken att förse mig med två biljetter till Melodifestivalcirkusen i Västerås. Kunde ju vara kul att se hur det går till så jag tog med dottern Ida och for dit. Vi började med lite mingel hos Arver, sedan var det buss till Västerås, halvägs höll bussen på att ställa sig på tvären, men det var tvåfiligt vid tillfället så det gick bra. Väl på plats fick vi riktigt bra platser läktaren närmas scen, rad 4, precis bakom Greenroom, så nära så vi kunde kasta godispapper i Carolas decolltage, fast det gjorde vi aldrig. För de som rest med Ryan Air och vet hur taskigt och trångt man sitter på deras flyg kan jag säga att det känns som en jättesalong jämfört med att sitta på läktaren i ABBarena. Jag är ju ganska bred och det var bara tur att Ida är så tunn så jag kunde bre ut mig lite på hennes sida, kvinnan jag hade på min andra sida var inte heller så liten så hon försökte inkräkta på min plats.... Annars var det rätt kul att se vilket spel för gallerierna det är för att det ska bli bra tv. Scenen som ser så stor ut på tv är inte speciellt stor, byggd av en massa aluminiumrör och plyfa. Vann rätt låt då? Nja, jag vet inte, ljudet var nämligen optomerat för de som satt på parkett, hos oss lät det mesta ganska grumligt. Men annars tycker jag melodi nr.1 borde vunnit, han hade i alla fall säckpipor med.....

För övrigt är ordningen återställd, igår kom senaste numret av Allt om Whisky i postlådan, helgen är räddad.

1 kommentar:

Göran sa...

Hej Dan,

Jag det var verkligen på tiden att tidningen dök upp. Själv tycker jag ryanair är bra, för där kan man nästan alltid tränga sig fram så man kan sitta vid nödutgången.
Jag hoppas det blir en bra provning nästa torsdag, sorterna såg spännande ut. /Göran