lördag, februari 23, 2008

Rättvisa....äntligen

Är det någon minnesgod bloggläsare som kommer ihåg vad som hände under Pre Summer Meet 2006? Inte....? Druckit för mycket kanske? Här kommer en liten påminnelse, följ länken http://sederowsky.blogspot.com/2006/05/trtt-men-glad-jo-jo-och-frbannad.html. Det tog en stund men nu är äntligen rättvisa skipad. Igår kom domen mot förövarna som ställde till det. De dömdes att tillsammans utge knappt 10 000.- i skadestånd till mitt företag. Dessutom blev de dömda till skyddstillsyn och dagsböter. Det som förbryllar mig är att det verkar vara duktiga och framåt killar, den ena 26 år och den andre 24 år. Man kan ju undra varför de ställer till det för sig på detta sätt? Jag kollade om det skulle finnas möjlighet att kräva dem på pengar, vilket ju inte brukar vara fallet när man blir tilldömd skadestånd. Döm om min förvåning när den ena deklarerade en inkomst på nästan 500 000.- och den andre en inkomst på 900 000.-. Fan jag är gammal nog att vara pappa åt dem, men jag har inte kommit upp i de inkomsterna än....

Nu har jag snart satt ihop presentationen till torsdagens Whiskyprovning, det var kul att plocka igenom alla Skottlandsbilder för att hitta illustrationer till de olika sorterna. Ska bli riktigt kul att hålla provningen. Kul också är att vännen Ron med fru från USA kommer och testar, hoppas hans fru lärt sig några svenska ord, men annars känns det som om Whisky är ett världsspråk....så det ska nog lösa sig. Igår, på lunchen, doftade vi oss igenom sorterna, för att bestämma ordning, och igår kväll provade jag de sorter jag hade hemma, resten ska jag prova ikväll, ska ändå till Ögir och lyssna på Rönnas Treo, tror jag ska kunna få ihop några "tasting notes". Fördelen med att leda en provning är att man ju gärna vill ha produktkännedom, ungefär som en försäljare, då måste man ju testa och utvärdera......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Later smarrigt det dar.

Har hort att varen kommit till Sverige. Har ar det fortfarande lite regnperiod... sags det. Marker inte sa mycket av det.

Tack for en underbar blogg.

/Fredrik - Pa plats i en svalkande AC-internethak pa Bali, Indonesien.

Dan sa...

Tack själv Fredrik, jo det ska bli riktigt smarrigt.
Kungsör 8 grader och sol.