torsdag, februari 07, 2008

Skoda eller Land Rover?


Jag och Anna har var med Ingress Media på annonsörsresa, vi åkte med Birka Paradise och hade ett skönt och avslappnat dygn. Det var visserligen buss från Köping, men jag passade på att lämna in bilen till Land Rover-doktorn för att få en trilskande lampa åtgärdad. När fartyget kom till Stockholm hade vi sån tur att vi kom av bland de första, och slapp trängas, vi hittade direkt en taxi som tog oss till Sätra, där Land Rover-doktorn bor. D.v.s. allt flöt på alldeles för bra.... Vi började rulla hemåt det var mitt i rusningstid och gick väl inte i några svindlande hastigheter, ungefär en km före avfarten till Södertälje Norra tar det plötsligt stopp i trafiken, jag höll avståndet så jag hann stanna, men bakom oss var en liten Skoda som inte hade samma framförhållning.... SMACK!!! Så satt den lilla kraken i baken på vår bil. Det var ungefär som när Greenpeace försöker borda en oljetanker med sina gummibåtar. Skodan var fullständigt mosad ända in till motorn, höger framhjul satt inne hos passageraren och vår bil hade fått några knappt synliga repor på kofångaren.... Jag har sagt det förr, Land Rover äger! Till alla som tjatar om att stora fyrhjulsdrivna bilar borde förbjudas, vilken av dessa bilar skulle ni själva vilja sitta i??

5 kommentarer:

C.Pongtratik sa...

Skodaverken har aldrig gjort nåt som hetsat upp mig,men frågan borde vara LYSER LAMPJÄVELN ännu???? hoppas du byter din LR mot en ny och får ny garanti mvh Sven

Dan sa...

Japp, lampjäveln lyser fortfarande. Nästa gång ska de byta en kabelhärva.

Anonym sa...

Hehe David mot Goliat :)

Anonym sa...

Engelsmännen bygger bilar som dom brygger whisky... Dom hoppas att det ska bli bra med tiden :o)

Dan sa...

Hördu Jimmy, man gör inte Whisky i England. Det gör man i Skottland. Men annars har du rätt, både Whisky och engelska bilar blir bättre med tiden........