tisdag, mars 31, 2009

Dags igen...?

Ni som följt mitt bloggande genom åren vet ju vilket helsike jag brukar ha varje gång jag ska flyga någonstans.... Imorgon bär det av till Skottland, jag flyger Nyköping -- Edinburgh. Undrar hur mycket som ska gå fel? Hur som helst har det börjat ganska bra. Igår kväll ringde bärgar´n och behövde en hyrbil, jag for in och fixade det. Det var ett par från Nyköping som fått haveri på sin bil, de åkte vidare med hyrbilen och skulle höra av sig under dagen när de talat med verkstaden. Kunden ringde och berättade att han inte fick någon hjälp i Köping, men verkstaden i Nyköping kunde fixa bilen. Han undrade vad det skulle kosta om jag tog med hans bil och hämtade hem hyrbilen, jag drog till med en lämplig summa, killen skulle återkomma sa han. Det tog inte många minuter så ringde han och berättade att han övertygat försäkringsbolaget att de skulle betala för transporten.
Det betyder alltså att jag får resan till flyget betald.... Kanske att turen är med mig den här gången.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske enda turen på dit resan