fredag, mars 06, 2009

Psykiskt lidande...

Igår ringde revisor´n igen, saknade ytterligare en pärm... Jag tyckte det var konstigt, men han stod på sig. Så innan jag åkte hem körde jag förbi förrådet, det blev en ny akrobatisk uppvisning till översta facket i pallstället, jag gick igenom alla pärmar genom att titta på märkningen men icke, den saknade pärmen fanns inte. Nu gick jag igenom dem en gång till, den här gången öppnade jag varenda en och tittade på innehållet, ut i fall jag hade märkt den fel.... Efter en dryg timme gav jag upp och åkte hem.
I morse tittade jag genom kontoret, men pärmen var borta. Vid 8-tiden ringde revisor´n och undrade hur det gått. Jag sa som det var, att den finns inte, jag har letat överallt och lite till.... Ojojoj, hur ska vi göra då? Är du säker på att du tittat överallt? Frågade han. Ja, jag har kollat, och halvt slagit ihäl mig i min akrobatiska iver, den finns bara inte. Men kan du inte åka och kolla igen, tyckte han, du kanske var trött och missade något igår. Ja ja, jag åker ut och kollar igen, men hinner inte förrän i eftermiddag. Nu kom en kund och räddade situationen, jag la på luren. Medan jag höll på med kundens bokning ringde telefonen igen, det var revisor´n igen. Han hade hittat pärmen, precis där den skulle vara i hans hylla, men av någon anledning hade han stoppat in den baklänges och såg den inte.....
Undrar om man kan skicka honom en faktura för psykiskt lidande???

Inga kommentarer: