onsdag, mars 04, 2009

Optimisten...tids och lägenhets....

Det är skönt att det finns optimister. Tänkte på Jan Emanuel Johansson, han har tydligen försökt hyra ut en lägenhet i Stockholm för 40000.- i månaden och en kåk i Visby för 140000.- i månaden. Trodde han att någon skulle betala det? Eller ännu värre, trodde han att han skulle kunna ha någon politisk trovärdighet, när han agerar tvärsemot den politik han företräder. Men han kanske trodde att man automatiskt blir utrikesminister om man har taskiga lägenhetsaffärer.... Som Laila Freivalds.

Idag blev jag otroligt tagen av en text, en text skriven för snart 100 år sedan av en Kahili Gibran. Texten väckte min nyfikenhet och jag googlade på hans namn, och fann bl.a. att vid hans begravning gick kristna, judiska, muslimska och andra religiösa ledare sida vid sida för ett sista farväl, det är ju konstigt att de då inte ska kunna hålla sams idag.

Uj så stressigt det blev idag, i morse var jag på Företagarfrukost, alltid intressant och kul. Sedan trodde jag att det skulle bli hyggligt lugnt, men då dog min mobil, det slutade med att jag var tvungen att göra en generalomstart och vips var alla inställningar bort, tog en bra stund att återställa, sen ringde revisorn och behövde några pärmar för att få ihop bokslutet. Eftersom jag har allt arkiverat i en lokal jag delar med en annan kille, så flyttas grejer runt ibland, jag visste var de borde ligga, men icke....Letade bland alla gamla pärmar men var redo att ge upp, då ringde jag min "sambo" och undrade om han flyttat några pärmar? Ja, jag la dem på en pall och ställde högst upp i pallstället vid porten. Godnatt! När jag lyfte blicken såg jag dem ligga sisådär 5 meter upp i luften, efter lite akrobatkonster var de till slut nere. Nu hade jag lagt ut flera timmar på ingenting. Jag skulle dessutom handla presenter till Ccilia som fyller 13 imorgon, och så skulle jag hämta några flaskor på bolaget som ska vara med på en provning. Apoteket skulle också ha ett besök, men tiden rullade på, nu ringde en kille och ville köpa en bil, men jag var ju kvar i förrådet så han fick vänta, slängde mig tillbaka, visade bilen, drog upp på stan för att handla... När jag är på väg ringer en kund och vill ha en 7-sitsig bil imorgon bitti.... Ojdå, jag har nog ingen ledig... Jaja, sa hon, kniper det kan vi ta en 9-sitsig. Jag lovade fixa något, snabbt tillbaka till kontoret för att konstatera att det inte fanns några 9-sitsiga lediga heller.... ringde runt till kollegorna men det var lika illa där, till slut fick jag napp i Örebro, nu skulle den ju hämtas också. Pust pust.... Upp på stan igen och fortsatte handla, då ringde en kund som ville hämta en lastbil... Jag kommer snart ska bara...då ringde nästa kund och hade panik för hans bil var sönder och han satt fast... Ojojoj, hann handla det viktigaste åkte och hämtade kunden, kom tillbaka till kontoret, lastbilskillen stod och väntade (lätt irriterad), han fick sin bil, kunden med den trasiga fick en annan och jag drog till Örebro.... Kom hem vid 20-tiden, ett nätt arbetspass på nästan 14 timmar....

Inga kommentarer: