torsdag, februari 26, 2009

Vårkänslor

Vilket underbart väder det var en stund idag, det var så man fick riktiga vårkänslor. Nu har jag visserligen uppnått den ålder när vårkänslor inskränker sig till en väldig lust.......att åka motorcykel, men ändå.....
Vid 11-tiden kom en kund in och ville hyra ett släp, när han skulle gå såg vi att det satt en liten Talgoxe utanför dörren, vi öppnade försiktigt och kunden tog foten och skulle peta lite på fågeln så den makade på sig, då hoppade den upp på hans fot, tittade på oss och flinade lite. Den syntes helt oberörd av att ha två stora människor kring sig, pep lite och tittade på oss. Jag gick in efter kameran och hann knäppa två bilder innan han tröttnade på oss, bredde ut sina vingar och flög iväg. Vilken konstig händelse, men håll med om att det blev en kul bild.

Något annat kul hände när jag for hem, telefonen ringde, det var en av grabbarna som hyr Fagerstamacken av mig. Vi dösnackade lite och han ursäktade att han inte kunde betala hyran itid... Jaså du, sa jag, så kan vi inte ha det! Då berättade han att orsaken berodde på att han hade stoppat in pengar i kassaskåpet löpande under veckan, kassaskåpet har en liten lucka ungefär som bankernas serviceboxar, och idag när han skulle hämta ut dem och gå till banken..... Då får han jordens hjärnsläpp och stoppar in nycklarna i luckan, pling!, så föll de ner till pengarna!!!! Jag skrattade så tårarna rann, tänk hans min när han insåg vad han gjort!!! Kollegan med den andra nyckeln är dessutom på semester och kommer hem på lördag, därav fördröjningen av hyran. Kan nästan förlåta förseningen med en sån anledning.....

Inga kommentarer: