måndag, februari 23, 2009

Klart tjejen ska ha moppe....


Ida som fyllde 15 för en månad sedan ville så klart ha en moppe. Jag satt o surfade runt för att kolla vad som verkade vettigt. Hittade en helt sanslöst läcker moppe i form av en chopper. Ropade in en på auktion till vad jag själv tycker skapligt pris, 6000.-. Enligt vad jag kunde förstå skulle den vara 1,85 lång och 66 cm hög. I min mc-influerade värld är den uppgivna höjden, sadelhöjden.

Jag tänkte att det verkade vara en lagom moppe, dessutom skitläcker, hon skulle bli coolast i skolan. För någon vecka sedan kom den hem, nerpackade i en kartong, som verkade misstänkt liten, speciellt som det stod att moppen krävde enklare montering vid hemkomsten.

Robin hjälpte mig att baxa ner den i garaget, väl där slet vi upp kartongen, inuti var en metallhäck, med ett virrvarr av kromade delar och annat. Jag var lite fundersam på hur alla dessa delar skulle passa ihop, och hur stor moppen egentligen skulle bli.


Idag tog jag mig tid i garaget och började montera ihop den. Det visade sig att monteringen bara bestod av gaffel, styrkrona, styre, framhjul och batteri. Nu är allt ihopskruvat, så när som på att batteriet ska laddas, och luft ska pumpas i hjulen.

Längden stämmer nog, men höjden.....inte var det sadelhöjden inte, nej det var höjde upp till styret, sadehöjden var väl ungefär 30 cm........ Hå hå ja ja, den är i alla fall ganska läcker....

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är det för fabrikat på den tro?
Skitsnygg, lite annat än "plastbitarna" som brukar svischa runt ute i trafiken.
// Thomas