tisdag, februari 10, 2009

Föreningar....

Idag var jag för tredje gången på två veckor till kiropraktorn, och nu känns det riktigt bra, skönt. Men jag misstänker att anledningen till stor del är att min plånbok är bra mycket lättare att bära just nu..... Så nu vet vi hur de botar sina patienter.....

Var på VMMA:s medlemsmöte på Ögir, nu ikväll. Först hade vi lite mingel, sen var det Sveriges Marknadsförbunds "nye" VD, Jan Fager, som under en dryg timme skulle berätta lite på temat marknadsföring i lågkonjunktur, men det blev lika mycket om trender och tendenser i marknadsföringsvärlden. Han var övertygad om att om man ska möta den nya och unga konsumenten på dennes villkor ska man synas på det här sättet, d.v.s i bloggar, på Facebook eller det senaste, Twitter. På en mindre vetenskaplig undersökning visade det sig att mer än hälften av åhörarna läste bloggar, medan det var endast en, jag, som skrev. Med tanke på det intresse som finns att läsa min blogg, och vad jag läst om Blondinbella och andra bloggare kanske man skulle börja sälja reklam här på bloggen. Någon som vill testa? Det är jättebilligt!!
Efter Jan var det
Sanna Riesten, som är platsansvarig för Manpower i vår region, hon talade på temat Våga vägra lågkonjunktur. I motsats till de flesta media förmedlade hon en mer positiv syn på arbetsmarknadsläget än den vi annars matas med. Bl.a. berättade hon att på manpower.se fanns det idag mer än 16000 lediga jobb, varav 544 i Västmanland. Speciellt Västerås skriker efter tekniker och ingenjörer, sen passade hon så klart på att marknadsföra Marnpower. Hon berättade också om att de hjälper de stackare som blivit uppsagda att söka nya jobb, de hade gjort en enkätundersökning bland många av de som är varslade, frågan var om de visste hur man skaffade ett nytt jobb? 5% trodde att facket ordnade det.....öööhh
Nu fick allas vår Åsa ta till orda istället för Johan Pettersson från Sparbanken, som hade lyckats dubbelboka sig. Hon berättade att från bankens sida har man inte sett någon större nedgång i den lokala konjunkturen, det projekteras och byggs i god takt. Jag gissar att banken kanske inte har några större exponeringar mot fordonsindustrin.....

Det var Västra Mälardalens Marknadsförening, jag är ju dessutom styrelseledamot och webmaster i Svenska Mustaschklubben, sen är jag ju också inkommande president i Köping Rotaryklubb, nu är jag också föreslagen som kontaktpersonskoordinator (vilket ord!?) i Svenska Jaguarklubben, undrar hur jag ska hinna med? Men samtidigt är det ju så förb...t kul!!! Just Svenska Jaguarklubben är nog en av de roligaste märkesklubbarna man kan vara med i, inte bara för att klubben samlar världens bästa bilar. De senaste galenskaperna är ett Cheap race, från Browns Lane i Coventry (klassisk Jaguarmark) till Båstad. Tanken är att man ska köpa en Jaguar för ca £800.- och köra den hem till Båstad, det ekipage som klarar sig med minst utlägg i reparationer och liknande vinner. Kolla in "reklamfilmen" nedan.

Inga kommentarer: