söndag, februari 22, 2009

Ännu en helg till ända....

Det har varit några hektiska dagar i mitt liv, i fredags skulle jag iväg på en kurs, PETS, vilket fick en bekant att utbrista... Kurs? Du? Hjälper det? Hmmppf... Men innan jag kom mig iväg skulle det som vanligt jobbas, inget speciellt, några bilar ut, ta hand om posten, svara i telefon o.s.v.... Ett av telefonsamtalen var mer intressant än de andra. Det var killen som jag bloggade om häromdagen, han som inte ville lämna tillbaka släpet. Tydligen hade han kommit hem på fredagen och sett räkning, han ringde mig och var precis motsatsen till att vara glad och trevlig.... Enligt honom var det fel på kärran för säkringarna i hans bil gick hela tiden, jag försökte få honom att förstå att det inte gick någon säkring på min bil, och inte på någon annan kunds heller.... Jag försökte på ett trevlig sätt förklara att det kanske är fukt i hans kopplingsanordning, men han var var inte på humör att lyssna. Då försökte jag med lätt sarkasm och undrade om det var hans bil som var normen för alla andra...? Han slängde på luren! Men på bilden lyser det, och bilden är tagen på hans ladugårdsbacke. Nu var det dags att dra på PETS, det har inget med små ulliga gulliga husdjur att göra, om nu någon trodde det. Nej, det betyder President Elect Training Seminar, varför man inte skriver träningsläger för blivande Rotarypresidenter vet jag inte, men det betyder det i alla fall. Vi var i ett underbart vinterlandskap i Ånnaboda, synd att man inte hade tid att njuta av omgivningarna, för det var verkligen betagande vackert. Det var en massa intressanta föredrag, sedan var det middag, lite grupparbeten och en underbar natt utan störande telefonsamtal. Pigg och vaken var det sedan läge att ta tag i lördagens föredrag och diskussioner, det är mycket att hålla koll på, men det ska bli jättekul och en riktig utmaning, framförallt den utmaning alla vi Rotarianer står inför, att utrota Polion, kolla in klippet.







Till slut kom jag i alla fall hem. Nu var det ju lördag kväll och äntligen dags för det efterlängtade spelningen med Kebnekajse på Ögirs scen. Det var inte lika bra som jag hade hoppats, DET VAR BÄTTRE! En verklig njutning att få höra och se deras rockiga folkmusik, vi lyckades få dem att dra två extranummer, men sen var det tyvärr slut. Det var tack och lov fler som tog chansen att se dem den här gången, bl.a. en av mina trognaste bloggläsare, han var lite bekymrad över att han kasnke skulle hamna i bloggen om han sa eller gjorde något dumt. LH du behövde inte säga eller göra något, du hamnade här ändå....

Nu ska jag skotta snö.....

Inga kommentarer: