onsdag, februari 04, 2009

Muntert i Munktorp...

Idag höll jag ett annorlunda föredrag. Några veckor före jul kom det in en kille på jobbet, berättade att han skulle ha en herrmiddag hemma hos sig den 4 februari, han undrade om jag kunde komma och hålla ett föredrag? Ja visst, svarade jag, en Whiskyprovning då? Nej, nej vi dricker inte! Eeehh.....nähä, men vad vill du jag ska prata om då? Jag tänkte att marknadsföring kanske inte passar vid en herrmiddag.... Du kan prata om vad du vill, du är ju lite kul, så säg något skojigt! Jahaaa....hmmm. Tiden gick och i helgen insåg jag att jag nog måste göra något inför dagen. Funderade fram och tillbaka, ett föredrag om vattnets betydelse för sjöfarten kan man ju alltid slänga ihop....
Men till slut gjorde jag en presentation om mustaschvärlden, det var ju en ny upptäckt för herrarna att skägget som de slåss med varje morgon i badrummet kan vara en anledning till fred, vänskap och förhoppningsvis en bättre värld, det hade de ingen aning om.
De hade gjort pizzor och sallader och bjöd även mig. Var verkligen en trevlig kväll......utan en enda Whisky, fast nu är jag ju hemma så man skulle kanske......

Inga kommentarer: