söndag, februari 08, 2009

Äntligen!!!

Har just kommit hem efter en stressig men kul dag. Jobbade på förmiddagen, inga bilar eller släp som kom in, bara utlämning, härligt, mer sånt, tack. Åkte hem vid 13-tiden, mötte Robin och Becka på väg därifrån, bytte några ord med dem och påminde Robin om att han skulle ta jouren för jag skulle hålla en Whiskyprovning i Arboga, och jag var tvungen att vara där senast kl.16. Kom hem vid 13.30, slängde i mig en macka och hoppade in i duschen, när man ska raka så mycket som jag så tar det en stund, medan jag stod och rakade fejan ringde jourtelefonen, det var Assistanskåren som behövde en hyrbil, eller rättare sagt ville ha en prisuppgift åt en kund som kanske.... Jag rakade mig färdigt, och gick ner för att kolla om V75-raden kommit på mailen. Medan jag satt vid datorn ringde det igen och nu skulle de ha hyrbilen. Ok, sa jag, vi kommer om en kvart, Robin bor ju bara några minuter i från så.... Jag ringde honom och fick veta att han var i Eskilstuna och handlade och skulle inte hinna tillbaka till Köping...Shit! Klockan var 14.45 och jag hade varken fixat mustaschen eller något annat heller för den delen.... Nåja bara att gilla läget. Sprang upp till badrummet för att fixa mustaschen, men tji, badrummet var barrikaderat av Ccilia 13 år, och det vet ju alla tonårsföräldrar hur lång tid det kan ta. Men jag morrade lite när hon väl stängde av vattnet, fick komma in och fixa mig, snabbt ner och rullade in mig i kilten och alla attiraljer till den. Det blev järnet in till Motor-Nilsson, hämtade kunden vid hans havererade bil, drog till jobbet fixade en hyrbil åt honom och lika snabbt till Arboga, var där prick kl.16...phhuuu. När jag kollade mailen hade det också kommit ett mail från Whiskyprovningsarrangören, han skrev att det kunde vara lite kyligt i provningsrummet och att jag kunde ta med en tröja om jag ville. Äsch, tänkte jag, jag har ju kavaj, dessutom är jag ju inte frusen av mig. Vi höll till i en underbar mycket ändamålsenlig lokal, en källare från 1400-talet, synd bara att de troligen inte haft någon värme sedan 1800-talet.... En tröja hade nog inte hjälpt, men jag tog en tunn kilt och skulle nog vart mer hjälpt av långkalsonger. Om vi bortser från den arktiska kylan var det en jättekul provning, Arbogabor är väldans trevliga människor....

Efter förättat värv drog jag till Köping och Ögir. Hade fått en inbjudan från vännen HJ som skulle lira med sitt band BlueShell (undrar hur det ska utläsas?), det var en kanonspelning, lite dålig mixning mellan röster och instrument, men annars var det kanon. Tack grabbar! Träffade dessutom min förra president i Rotary, begravningsmänniskan Begis, kul att han tog sig tid att komma till Köping och Ögir.

Äntligen hemma och fick kolla V75-raden....och äntligen satt den!!! 7 rätt och diverse 6:or o 5:or!!!! Snyggt jobbat SS!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hörde att Q8 skulle sluta med nattöppet!
Tidigare har du efterlyst tips om vad du skulle kunna syssla med i din nya verksamhet.
Här får du ett tips som är gratis vilket du bör gilla!
Sälj korv på nätterna det verkar som om det finns ett behov,
/mare