torsdag, februari 19, 2009

En förtrollande mustasch

Jag fick några fribiljetter till Hamburger Börs och Joe Laberos show. Kul tänkte jag, då kan jag ta med barnen på en kul kväll, och billigt dessutom. Vi for hemifrån i god tid, man vet ju aldrig med trafiken i Fjollträsk. Förvånande nog var det hur lugnt som helt, vi kom fram alldeles för tidigt, hittade en parkering i det gigantiska p-huset under gallerian. Efter att ha snurrat i p-huset visste jag inte säkert var vi skulle komma upp, men döm om min förvåning när vi plötsligt stod 30 meter från ingången till Hamburger Börs....bara att knalla in. Vi blev välkomnade och fick bord 20, visserligen långt bak, men lite upphöjt, så vi såg bra. Menyn kom in, vi började med att beställa något att dricka, en öl till mig och läsk till tjejerna. Sen blev det Pilgrimsmusslor till förrätt, fast bara till mig, varmrätten blev en Skotsk (så klart) Angus-biff medan tjejerna tog Lax. Till efterrätt blev det en Ostkaka och kaffe för mig, medan tjejerna tog glass. Efter maten satt vi och surrade och softade, tittade oss ikring, det smög runt några mysko typer som påminde om Harry Potters dementorer, men jag såg ingen som dog.... Vi satt ganska nära ingången och det gick förbi en herrans massa folk, av någon anledning tittade alla på mig, vilket i alla fall Ccilia tyckte var lite skämmigt. En av tittarna tog lite mod till sig, (flytande kanske?) och undrade om jag var samma gubbe som varit i tv och tidngar med min mustasch, han blev jättelycklig när det visade sig att det var rätt gubbe.... Somliga är lättroade. Innan showen tyckte jag det var läge att ta notan, så vi kunde dra direkt sen. Jag fick både andnöd, spunk och gröna prickar på ryggen... 1600 spänn, för mat som inte ens var bra, så var det med den gratisbiljetten.
Nu började showen och det är imponernade vad han kan lura en, man vet ju att det är illusioner, men fattar inte hur det kan gå till. Hur kan en stor Anka förflytta sig från en låda till en tidigare tom hink, utan att man märker något? Ankskrället var ju inte direkt tyst... Nu var showen över och Ida ville gärna ha en autograf. Sagt och gjort vi ställde oss i kön till den stora stjärnan, hon fick sin autograf och jag försökte ta en mobilbild, när vi precis skulle gå fick han syn på mig, stoppade upp allting för att imponeras av min mustasch, medan tjejerna såg ut som "vadå? det är ju bara våran torra pappa", om jag tog fram mobilkameran så var Joe Labero värre han ropade fram sitt filmteam som skulle föreviga honom och mig..... Nåja, om det kan göra honom lycklig så.... Hoppas bara han inte förtrollat min stolthet, tänk om den trillar av....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Dan
Det borde väl du veta att det inte finns några gratis middagar
Det finns alltid en baktanke. Men 1600:- drabbade ingen fattig