onsdag, februari 25, 2009

BOZ(ze) 510


Så var den igång, en riktigt chopper-moppe vid namn Bozze....
Som synes på bilden är den inte speciellt stor, nu är visserligen min bil ganska stor, men den är verkligen liten.
Det var ett elände innan jag fick igång den. När allt var ihopskruvat, batteriet laddat och tanken fylld, så tryckte jag på startknabben....vrr vrr vrr. Inget hände, så irriterande....konstaterade att det kom bensin till förgasaren...hmm? Kollade om det eventuellt var några microbrytare som skulle aktiveras, stödet ev. bromsar? Men jag hittade inget. Skruvade ur det yttepyttelilla tändstiftet och skulle kolla gnistan...hmmm ingen gnista...kan det vara tändspolen? Nu gav jag i alla fall upp, drog ett e-mail till inportören och undrade om de hade några tips. Han hade inget mer än att han upplyste mig om den enda microbrytaren som satt vid stödet. Då kom jag på att jag hade stödet nere när jag kollade gnisten. Åkte tillbaka till garaget och kollade brytaren vid stödet. Japp, den var felmonterad. Skruvade tillbaka den och tryckte på start. Nu brummade Bozze igång med riktigt skön motorgång, med tanke på storleken.
Fick en kommentar på förra bloggen om var Bozze kommer ifrån, den är som så mycket annat adopterad från Kina. I Sverige heter den officiellt AKI MC.

Inga kommentarer: