onsdag, januari 25, 2006

Jag!? Expert...?

Det är mycket med rånförsök. Man kan kanske skratta åt dåren som gjorde bort sig, men det har varit några jobbiga dagar för oss andra. Inte minst tjejen som blev utsatt. Stackaren! Men det är inte kul att vara arbetsgivare i ett sånt här läge heller. Helst vill man ju vara medmänniska och hjälpa personalen, men så fungerar inte GP’s Sverige. Nejdå, man ska skicka incidentrapport till Arbetsmiljöverket, kopia till facket, försäkringsbolag och annat. När man tror man är färdig ringer Arbetsmiljöinspektören och talar om att jag dessutom måste göra an utredning av händelsen. Nu har jag gjort det, blev 3 sidor. När ska jag hinna med att jobba och stötta personalen. Tror GP och hans kompisar har slagit knut på sig själva i sin iver att krångla till det för arbetsgivare. Borde det inte vara väsentligast att personalen har det bra?

Min dotter Ida, 12 år, kom häromdagen och berättade att de skulle ha ett skolarbete om valfritt land i Europa där de skulle berätta om landet med ord och bild. Hon frågade mig vilket land. Självklart svarade jag Skottland, för då kan ju pappa vara behjälplig. Hon tände på alla cylindrar. Jag berättade för en henne om Loch Ness och vem som eventuellt bor där, och hur man får syn på henne. Igår kom jag hem från jobbet och hon visade vad hon gjort så här långt. Jodå, hon hade skrivit om Loch Ness och ”The exhibition Center”  som ligger i Drumnadrochit, allt var imponerande rättstavat. Det lustiga var när hon skrev om hur man får syn på Loch Ness-odjuret, så här skrev hon. En expert har sagt att om man vill se odjuret ska man sätta vid slottet Uruqhart Castle och så ska man ta en Whisky och dricka upp den sen så ska man ta en till när man druckit upp den tredje brukar man se Nessie komma upp till ytan. Pappa vet bäst….

Inga kommentarer: