onsdag, januari 18, 2006

Responser

Kul med folk som reagerar på det jag bloggar om. Idag har jag varit i Fjollträsk hela dagen, inte något att bli upphetsad av men resan dit var intressant. Jag skulle vara på ett möte kl. 10 och åkte straxt efter 8 i morse. Gick bra fram till Västerås, sedan började det REGNA samtidigt som det var -3 grader. Jag fick stanna ett antal gånger och spetta loss is från torkarna, när jag väl kom fram, i tid, hade jag ett 2 centimeter tjock lager av is på hela fronten, backspeglarna, a-stolparna och där torkarna inte kom åt. Inte konstigt att alla andra körde så sakta…

Som sagt, kul med respons. När jag kom hem hade jag ett mail från Tony som enligt honom bor på framsidan d.v.s. Täby (inte Fjollträsk), han var noga med att påpeka detta om framsidan. Han skrev följande angående min förra blogg. Hej , läste Din blogg om grabben i lumpen. 1 tim bort från Dig, ja Du är nog hönsig!!

Min grabb, den yngsta skulle precis som sin bror ( muckade efter 1 år som Sergeant i Flygvapnet Uppsala ) rycka in till F 21 i Luleå Norrbotten Lappland minus 20-35 grader på vintern i busken i måndags 16:e. Nä fan tänkte jag , ett helt jävla år i Lappland. Det kan man väl kalla avstånd. Du får trösta Dig med att Din grabb kan känna lukten av bratwurst från macken på det avståndet!!!  Tja, vad säger man…. Den andra responsen kom från ett varmt Thailand han hade synpunkter om både det ena och andra. Så här skrev han Tjena Dan e nån tvättmaskinshatare hemma hos dig, de va inte länge sen du hade den på släpet om jag minns rätt. Allt väl i Hua Hin 30c sol bris 22´in på V75 i år så nu e de lugnt ett tag på medlemmarna, det bästa med Köping.nu e din blogg sen e de fan så tunnt med nyheter, tittade igenom Bbl också lite mer men nja.En nyhet att riva i e ju att få Kabel till Malmön-Jägaråsen från Köping ihop med larm från YARA och kamera till småbåtshamnen, marinan ,men det ska väl brinna ett par ggr till innan nån hajar att vi måste bli larmade på nåt vis innan badplatsen blir katastrofområde,din groggveranda blir också drabbad om vinden ligger på men det får väl bli en flyckt mot Kungsör,vi på Malmön får väl köpa gasmasker(min förra "dog" 5 år sen)och gå via Mälartorget och likhögarna där.Alltså kabel med tv,inet,larm kamera,så blir det lugnt att bo igen. Spännande och tänkvärda synpunkter, eh…….

 

 

Inga kommentarer: