fredag, januari 13, 2006

Tid

Igår var jag och hustrun bjudna till Ögir för att se generalrepetitionen av Hagateaterns nyårsrevy, Scent!d. Det var kanonkul, hoppas det går bra för dem. Den röda tråden i föreställning var just tid. Tid är ju ett relativt begrepp, dessutom kan man använda tid på olika sätt. Man kan som förälder sätta av t.ex. kvalitetstid med sina barn. Eller som Maria här på jobbet igår, missa en tid. Hon hade tagit ut Vård-av-barn ledighet halva dagen för att följa sin lilla Linnéa till Farbror doktorn. Enligt Maria skulle de vara där kl. 12, enligt sköterskan kl. 10. Det blev inget läkarbesök. Tid kan ju också vara en hopplös väntan, eller gå alldeles för fort eller…. Det är svårt att inte tycka något om tid.

Jag bloggade ju tidigare om att min stora dröm är att bli professionell tyckare. Idag träffade jag en kille som var värre än jag. Jag åkte tåg till Stockholm och tog sedan en taxi till Sätra där jag skulle hämta min bil. Den chauffören hade synpunkter om det mesta men Trängselskatter i synnerhet. Han berättade att det fanns en sak han ångrade i sitt liv. Han hade kört Peter Eriksson i Miljöpartiet, och han ångrade djupt att han inte ”råkade” tappa ut honom mitt på Essingeleden. Sympatisk kille, helt i min smak… Jag kom i alla fall fram och hämtade min bil, de hade rivit ned halva bilen och gått igenom varenda jordpunkt. Ända till husse hoppade in och glad i hågen skulle åka, fungerade allt. Men när jag for iväg flimrade det i instrumenten. Men inget flipperspel!! Kanske, kanske den här gången.

 

Inga kommentarer: