tisdag, januari 03, 2006

Små barn små bekymmer...

Då har man överlevt ett nyår till. Jättetrevligt på nyårsafton, vi åt och drack en massa gott. Tyvärr fick jag ingen mousserande Whisky, men det gick bra ändå. Visst är det konstigt att alla nya år börjar med att man är jätteseg, har blykeps och längtar efter något fettdrypande till middag. Undrar egentligen varför man önskar varann ett gott nytt år, när man i nästa andetag ropar skål och indirekt medverkar till att ens vänner får en tung början på nyåret… Vänta bara till nästa år, då infaller 1 januari på en måndag, oj oj oj. Alla dess nyårslöften kan ju vara lovvärda, men roligast är ändå sätten att komma förbi dem. Äldsta dotterns löfte var att sluta med både rökning och godisätning, hon tyckte det var lika bra att lägga av med godis också eftersom hon var rädd att gå upp i vikt om hon la av med rökandet. Nyårsdagen var inte kul i hennes sällskap, allt man sa var fel, men jag frågade om löftet gällde även snacks, eftersom jag i mitt dagliga värv skiljer på godis och snacks undrade jag om hon också gjorde det? Äntligen fick man ett sådär gulligt Annaleende. Menar du det? Kan man äta snacks? Är det inte godis? Glufs! Fick ett samtal från min kusin Anne i Stockholm, hon var arg är för att jag inte bloggar något om henne. Men, sa jag, du har ju inte gjort något värt att blogga om. Det ska man inte säga till en kvinna! Så nu är det gjort. Anne, du är bloggad och ja du är snäll o rar, ha det skönt på semestern. Det var kallt idag. Termometern visade -17 grader när jag åkte till jobbet. Rätt oskönt så dags måste jag säga. Har inget emot en fin vinterdag, men att komma från sängvärmen är inte kul, usch. Idag var det premiär för Trängselskatterna i Fjollträsk, verkar ha blivit den soppa alla förutspådde, här på macken har vi blivit av med nummerplåtarna till en hyrbil, så de är säkert i Stockholm och blir filmade. Undrar hur mycket byråkrati man ska behöva stå ut med för att reda ut det. Som vanligt är det Göran Persson och hans polare som ställt till det. Tur att det är val i år. Hoppas svenska folket inser vilken nötter som sitter i regeringen och röstar bort dem. Monterade i alla fall min egen transponder idag, får se om det funkar. Min numera icke rökande dotter Anna klarade sitt körkort idag. Jättekul för henne!! Kanske mindre roligt för hennes far. Pappa!! Jag klarade det!! Vilken bil får jag låna….?

Inga kommentarer: