söndag, september 24, 2006

3:a eller 9:a

Nu är det den 23 september, tyvärr har bloggeriet krånglat så jag vet inte när texten kommer upp på sidan. Ni som läser detta kanske inte alls ser texten eller...fast då vet ni ju inte om ni missat något... Eehh.. Nåja, det ordnar sig nog. Dagen startade med en s.k. "prejury" där alla tävlande ska förhandsbedömas och hamna i rätt kategori och klass. Redan där kunde man misstänka att det skulle bli måndag för mig. När jag kom fram till domarna var de inte ense om jag var kvalificerad för en mustaschklass eller om skägget växte för långt utanför mungipan så jag skulle hamna i kategorin hak/kindskägg i stället. Efter lite dividerande så blev jag överflyttad till kategori hak/kindskägg, klass kindskägg fristil...! Shit...! Värsta getingboet! Killar som Frans Mitterhauser och Jürgen Burchardt går i denna klass och brukar sopa mattan med oss andra. Jag får skylla mig själv som inte ansade bättre. Men, men. Bara att gilla läget, stärka sig med b-vitamin, gå ut hårt och sedan öka. När all klassificering var klar visade det sig att vi var 12 tävlande i min klass. När det väl var min tur att äntra scenen kände jag mig stärkt och räknade med en hygglig placering. Poängen delades ut och det kändes fortfarande bra, fick en 9:a av en domare och inget sämre än 7,5 vilket jag tycker är bra. Visserligen räknar man bort den högsta och den lägsta poängen i sammanräkningen, för att undvika fusk, men ändå. Tävlingen rullade vidare och i helskäggsklassen dök en svensk kille, Gunnar Rosenkvist, upp. Eftersom han har helskägg kan han inte vara med i klubben, utan hade tagit sig dit på egen hand. Nu blev det paus, vi gick till det närbelägna hotellet och gästade deras bar. Väl tillbaka i Amberg Congress Center, var det diverse tal där man tackade av diverse gamla trotjänare. Sedan blev det uppvisning av olika Bayerska dansgrupper och en mannekänguppvisning, med fantastiskt vackra modeller, de hade tyvärr kläder på sig... men man kan ju alltid drömma. Nu var det äntligen prisutdelning. Man gick klass för klass med diverse tacktal och efter en stund var vi framme vid min klass, kofrancierern började bakifrån... Tro det eller ej i detta getingbo kom jag på tredje plats........... bakifrån räknat...... men man får nog vara nöjd med detta med tanke på motståndet. Nykomlingen Gunnar däremot gjorde en stark insats, och blev 3:a i klass helskägg naturell, stort grattis. Nu är det bara att ta ny friska tag inför nästa års VM som går i Brighton, England.

Inga kommentarer: