lördag, september 16, 2006

Kanske man skulle rösta på....

Nu börjar det dra ihop sig. Imorgon är det val och nästa lördag är det final i EM för Skägg o Mustasch. Blir mycket att stå i. Det där med valet är väl inte så jobbigt men kan vara ganska energikrävande.... beroende på vem som vinner. Man kanske måste svära ve o förbannelse, eller kanske glädjas, men oavsett så går det åt energi. Dessutom gäller det ju att spara energin till tävlingarna. Idag har jag blivit intervjuad av en kille från Expressen och en tjej från Sydsvenska Dagbladet. Expressen skulle skicka en fotograf, men han fick annat att göra så jag fick maila gamla bilder. Han ställde en konstig fråga, undrade när mustascher blir på modet igen....??! Har det någonsin varit omodernt....??! Konstig kille, men han var trevlig för övrigt. Tjejen från Sydsvenskan undrade hur det vara att pussa någon med mustasch, men jag kunde inte svara. Är liksom på fel sida om mustaschen. Jag bad henne kolla med sina vänner istället.
Har annars varit en hektisk vecka. Jag lider fortfarande av att ha vart på semester, det är svårt att komma ikapp. Dessutom var jag på ett möte med OKQ8 i fjollträsk i onsdags, det tog hela dagen. Tack o lov var det ett bra möte. I torsdags hade vi ett styrelsemöte i OKQ8 Affärsmannaförening i Jönköping, så det tog mer än hela dagen. Under tiden hopade sig pappren på kontoret. Pust. Fredagen blev dessutom bara halv, jag åkte hem tidigt, duschade och bytte om för jag skulle till Färna Herrgård och hålla ett föredrag. Tänkte tala om vattnets betydelse för sjöfarten... Men jag blev utbuad och höll en Whiskyprovning istället. Mycket lyckat och kul.
Måste ända blogga lite om valrörelsen, jag har tittat på en del av debatterna på tv och måste säga att GP har ett i mina ögon mycket dåligt sätt. En sån kille skulle aldrig kunna bli medlem i Svenska Mustaschklubben, inte ens om han hade en mustasch i världsklass, man måste kunna föra sig och inte vara bufflig, dessutom för han ju till vardags en politik som inte gör landet lyckligare, och i valrörelsen tycks han ju inte ens ha någon. För övrigt tycker jag att hans kompisar Lars Ohly och Peter Eriksson beter sig som riktiga tomtar och talar om en politik som är mer eller mindre utopisk, tror de verkligen på vad de säger? Det är ju fullständigt omöjliga idéer de lägger fram. Däremot tycker jag Maria Wetterstrand har en större förståelse för tingens ordning. Borde inte hon och Peter Eriksson säga samma saker...? De andra, som valt att bunta ihop sig, tycker jag framstår mest som en grå massa, även om deras politik är närmare verkligheten än de andras. Borde de inte haft en enda valsedel? Måste säga att Junilistan nog är de som för den vettigaste politiken ur ett småföretagarperspektiv, i alla fall mitt. Men det känns samtidigt onödigt att lägga en röst på dem. Eller finns det fler som tänker som jag....? Man skulle kanske....

Inga kommentarer: