måndag, september 25, 2006

Hemma igen

Så var man tillbaka i grottekvarnen. Dessutom måndag. Visst hade det sina poäng att komma hem till familjen, och inte minst att få sova en natt i egna sängen, utan någon som snarkade så terroristlarmen gick i Tyskland. Hans, som jag delade rum med under EM snarkade inte hela tiden, men så snart jag skulle till att somna så startade han. Vet inte vad det var som utlöste det, men jag var duktigt trött när jag kom hem. Mediauppbådet har lagt sig något, idag var det bara en intervju med Radio Västmanland, och SVT skulle visst återkomma imorgon, på torsdag så ska jag vara med live i TV4, kl 09,15. Ska bli kul, jag har aldrig varit med live i en studio förut. Kanske det är början till att få min dröm uppfylld. Att bli en oberoende professionell tyckare….

Bläddrade igenom tidningarna och såg att det varit mycket våld häromkring igen. Men nu tycks ju polisen satt in ordentliga insatser, så kanske, kanske. De bad mig om totalt 6 timmar inspelat material från övervakningskamerorna, vilket tar ett antal timmar att föra över till DVD. Oavlönat polisarbete. Men man får väl ställa upp för stan. Såg också att det inte blev något åtal mot dem som spöade upp en kille utanför macken på midsommarafton. Mycket konstig måste jag säga, bilderna från den filmen var ju klockrena, även om man inte såg upprinnelsen till det hela. Våldet börjar dessutom komma närmare macken också, idag fick stackar Maria K en avhyvling av någon släkting till midsommarnattsoffret, hon var visst duktigt arg och talade om att hon minsann skulle se till att ingen skulle tanka här något mer. Tråkigt med en sån inställning. Maria K visste ju knappt inte vad det berodde på. Däremot är det ju ett konstigt beteende att skälla på henne, och dessutom hota med att inte tanka här, det är ju indirekt jag som blir lidande och jag har ju inte heller något med det hela att göra. Tvärtom, jag har hjälpt polisen så mycket jag kunnat. Det kanske var signaturen ”Syrran”, som var så förbannad förut. Hon borde nog tänka på att försöka få förändringar inom rättsväsendet istället…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Dan, "Syster här" - jag har just fått info om ditt inlägg här, och jag kan verkligen garantera alla läsare och Dig här att jag INTE är den som har varit in på macken, men jag blir väldigt nyfiken däremot på VEM DET KAN VARA?

Vi är en familj som står varandra nära och känner stora frågetecken om vad du skriver?
Riktigt olustigt!

Jag finns på frsyrran@hotmail.com om du kan tänka dig att föra diskussionen vidare!

Anonym sa...

Det fanns en person som utgav sig tillhöra familjen redan när R låg i V-ås, skulle verkligen vara intressant att få en närmare beskrivning...?!!

( Fast vi har ju redan våra misstankar! )