fredag, september 29, 2006

Hög service

Peps Persson sjunger ju som bekant om Hög standard, men här på macken kör vi med Hög service. I förrgår kom det en herre och undrade om jag kunde hjälpa honom? Jo… visst…. självklart, vad vill du ha hjälp med? Mannen drar fram ett kuvert, ur kuvertet plockar han fram ett jättestort korsord som ser fullklottrat ut. Men han visar mig att han saknar ett ord. Frågan är ”Vad kallas en engelsk mustasch som ser ut så här?” så var det en bild till. Naturligtvis visste jag att det heter Whiskers. Snacka om Hög service. OKQ8 Köping fixar allt……

Igår var det dags för whiskyprovning igen. Den här gången på Karmansbo Herrgård, ett sällskap på 15 personer. Vi skulle börja kl. 18 och jag var där i tid och började lägga ut underlägg, ställa upp glas, koppla in dator och projektor, provade presentationen och allt verkade fungera. Vid kl. 17,30 tyckte jag det var dags att börja hälla upp Whiskyn, jag sa tiil personalen att nu är det dags. Jaahaaa……….. ojdå…………. var kan den vara……? Inget visste något. Vi kollade i baren, i köket, i förrådet, i vinkällaren…. Men ingen Whisky! Efter lite forskande kom vi fram till att den där någon, som verkar finnas på alla arbetsplatser hade glömt det väsentligaste för en provning. Nämligen att gå till Systembolaget….. Grattis! Hur får man ihop en provning då. För ett par veckor sedan hade jag en likadan provning på Färna Herrgård, kanske de hade något kvar. Vi ringde dit, nu var tiden knapp, men icke sa nicke. Ingen hittade någon Whisky där heller. Undrar vem som druckit upp den? Vad göra? Jag gick igenom deras något spartanska bar och hittade fem olika sorter, och på dem improviserade jag en provning. Tror och hoppas gästerna blev nöjda. EN kille var i alla fall så nöjd att han skulle komma på nästa provning på Ögir. Hoppas Mats på Herrgården har en bra förklaring till sina gäster….

Min dröm börjar gå i uppfyllelse. Jag har alltid drömt om att en gång bli ekonomiskt oberoende och kunna åka runt i olika radio och tv-kanaler och tycka saker. Jag tycker så mycket om saker o ting, och om vissa saker tycker jag inte. Göran Persson t.ex. Men igår var jag live i TV4 och tyckte om mustascher och idag var jag med i en panel som Ingress Media ordnat där jag fick tycka om lokaltidningars framtid. Nu återstår egentligen bara en sak…. Att bli ekonomiskt oberoende. Någon som vill skicka in en slant?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mats på Herrgården har säkert en jättebra bortförklaring - det är nämligen dom han gör bäst...

Anonym sa...

Vill faktsikt tillägga efter jag läst ditt inlägg att jag blir så jäkla ledsen att ingen blir åtalad trots dina filmer...
Om man nu kan se så mycket så vad är hindret...?

Klart du inte vet det, det förstår jag ju, men man blir verkligen förbannd!!!

Anonym sa...

Storasyster, efter de senaste bråken runt i stan har jag spenderat 5-6 timmar på att plocka fram och kopiera filmer till Polisen. Man hoppas ju att det ska räcka. Jag är ingen jurist, men nog tycker jag sunt bondförnuft borde kunna råda. Man ser ju tydligt vad som händer efter att din brorsa varit inne. Hade någon bara kunnat vittna om vad som hände utanför kamerorna, minut föra. Skulle jag tro att läget varit annat.