söndag, september 10, 2006

Vilken färg?

En vecka efter semestern och det känns som om jag inte vart ledig alls. Konstigt hur den där sköna känslan kan försvinna så lätt. I och för sig är det väl så med de flesta känslor, glädje, lycka, sorg, ilska,. De blommar upp och försvinner, även om man minns anledningen så är det svårt att återkalla känslan. Jag vet inte om jag är unik, men jag har lättare att återkalla ilska genom att tänka på det som gjort mig arg, än glädje genom att tänka på det som gjorde mig glad. Jag gillar annars att ta ut glädje i förskott, förväntar man sig något som man kanske blir glad av tycker jag det är bättre att glädjas i förväg, då får man ju med lite tur glädjas två gånger, skulle det gå käpprätt åt... så har man ju i alla fall fått glädjas en gång.
I måndags var det så dags, 100 Höjdare på tv. Kände mig lite malplacerad bland de andra knäppgökarna, men kanske tittarna tyckte jag var en knäppgök bland alla andra. Annars var det ett kul program, även om Anna inte var riktigt nöjd med exploateringen. Var lite ilsk för att de skrev att hon var 17 och inte 19. Själv skulle jag bara bli glad om någon drog av två år för mig. Det är i alla fall många som sett programmet, jag har fått diverse kommentarer, hittills bara positiva sådana. Nu är det väl bara att vänta till Steven Spielberg hör av sig...
I torsdags var det Whiskyprovning på Ögir, ett tjugotal nybörjare hade bänkat sig för att lyssna på vad jag hade att säga. Jag vet inte om de blev något klokare, men en trevlig stund var det. Alltid kul att prata Whisky. Speciellt rolig den här gången var att det var några yngre tjejer med, och återigen fick jag det bevisat att kvinnor har både bättre luktsinne och bättre associationsförmåga än oss grabbar. Lite orättvist, kanske något för Fi att ta tag i....
En vecka kvar till valet. Tycker det verkar som om GP har tröttnat. Han tjatar mest bara om vad som händer om någon annan än de vinner valet. Inte vad som händer om de gör det. Oavsett hur det går måste det komma lättnader för småföretagen om vi ska få Sverige på fötter. Tyvärr begriper nog inte GP och hans polare det. Eller vill inte begripa. Vore jag tjugo år yngre och visste vad jag vet idag, skulle jag inte stanna kvar i Sverige. Men nu känns det som om man är för gammal för att starta på nytt. Eller kanske när alla ungar flyttat hemifrån...
Det finns ju i ändå ett liv efter valet. Helgen efter är det EM i Skägg o Mustasch och självklart ska Svenska Mustaschklubben dit och försvara de svenska färgerna. I år går tävlingarna av stapeln i Amberg som ligger 5-6 mil från Nürnberg. Har aldrig varit där så det ska bli kul. Vi åker den 20/9 för att hinna med ett träningsläger på Oktoberfesten i München, det gäller ju att hälla i sig mycket b-vitaminer. I senaste VM hade jag ju lite oflyt med färgen till mustaschen, vet inte hur jag ska göra nu. Kanske lika bra att satsa på naturell look, grå o råttbrun. Om någon läsare har tips på färger tas de tacksamt emot.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du ska gå till nån som kan färga slingor i mustachen, typ rött o gult, ungefär som o lacka flames på en bil ;)

Anonym sa...

Eller färga dom blå och tvinna dom till ett moderat-M

Anonym sa...

Nja du Jimmy, jag tror inte det är riktigt min stil. Man behöver inte vara moderat för att tycka illa om GP. Bara förståndig.

Anonym sa...

Vågar man gissa på att det blir ett besök på Nürnbergring när ni ändå är i krokarna?

Anonym sa...

Jag gjorde inte inte den kopplingen. Jag tänkte bara att det kunde vara lite festligt så här i valtider.