tisdag, november 07, 2006

2 sorters rättvisa

Såg, läste och hörde idag att han som slog ihjäl taxichauffören i Kungsör fick ett strängare straff av Hovrätten. Kan inte vara mer än rätt tycker jag, nästan så fyra år ändå är i underkant för något sådant.  Killen har gått i skolan tillsammans med min grabb, så jag vet mycket väl vem han är, var ett rötägg redan då. Kan lätt tänka mig hur föräldrarna mår, stackarna.

En annan form av rättvisa stod på mitt skrivbord när jag kom från lunchen. En blomma… Från Polisen, med ett kort som löd ”Stort tack för all hjälp”. Känns jättebra att få lite feedback på det man gör. Kanske skulle sadla om och bli kriminolog….

Just nu håller jag på att slutföra min presentation till VMMA´s frukostmöte på tisdag. Jag har döpt det till, MINA JAG & REKLAM, ska handla om hur man vaknar en morgon och inser att man inte längre är personen/pappan/maken Dan Sederowsky, utan varumärket Dan Sederowsky. Tacka Facket för det…. Den som inte förstod det, är välkommen till Kungsörstorp på måndag kl. 07,30.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man hade inte blitt förvånad om killen faktiskt fått en villkorlig dom i hovrätten med tanke på hur det ser ut i dagens samhälle.
Tycker det var relativt lugnt här i krokarna när småligisterna som nu står åtalade var fria och Köpingspolisen fick förstärkning från Västerås.
Tyvärr åkte ju dom hem till sitt efter ett väl avslutat arbete och här istan återgick allt till det normala, dvs "buisness as usual" för alla bovar som krälade fram från alla stenar de gömt sig under. Ett bra exempel är ju de elva bilinbrotten under en och samma natt förra veckan.
Nej mer poliser till KAK, dock träligt att våra folkvalda väljer att prioritera annat framför att med näbbar och klor kämpa för medborgarnas säkerhet.

Anonym sa...

"Killen var ett rötägg redan då" Ja, där har vi problemet i ett nötskal. Man "vet" tidigt vilka som kommer bli rötägg men det finns inga resurser för att försöka stävja problemen. När inte föräldrarna klarar av sina barn så är det skolan som ska "fixa" problemen. Men lärarna har ju inte bara en elev att ägna tid åt. Sätt in stöd INNAN det går åt helvete så spar vi lidande både för offer och förövare. Det skulle dessutom bli billigare för samhället på längre sikt.