måndag, november 13, 2006

Nu igen...

Det var mycket konfererande i veckan som gick, onsdag-torsdag var jag o hustrun med Ingress Media på Ålandskryss. Vi fick bl.a. veta hur bred en basketkorg är, och så fick vi veta vilken färg vi är… Jag var blå. Sedan var det massor av god mat o dryck. Kul.

Det fortsatte i lördags då jag åkte till Örebro för att vara med på Rotarys distriktskonferens, jag trodde det skulle bli lite torrt och tråkigt. Men ibland är det skönt att ha fel. F..n vad kul det var. Bl.a. hade Rotary International en representant från Skottland, Mr Anthony Black. Det slutade med att han o jag kollade igenom barens whiskysorter. Det blev en tung söndagmorgon.

Minnesgoda bloggläsare minns kanske vad jag skrev i min allra första blogg, där jag berättade om busarna som försökte sno tobak av oss. De har varit in ytterligare två gånger under senaste året för att försöka sno åt sig några kartonger röka, vilket jag också bloggat om. NU VAR DET DAGS IGEN!! Den här gången kom de bara in i butiken där Maria kände igen dem och höll extra koll på lagret. När jag kollade igenom övervakningsfilmen såg jag att den ena killen smög runt i butiken för att försöka hitta en lucka hos personalen så han kunde smita ut på lagret. Det gick inte som han tänkt sig… Men den lille jäveln snodde en tub Lypsyl i alla fall…

Inga kommentarer: