onsdag, november 22, 2006

VB: Somliga straffar gud mer än andra...

I söndags fick jag ett av de goaste skratt jag fått på länge, jag och några mustascher runtom i världen hade en telefonkonferens och spånade om mitt deltagande i nästa VM, det var ordentligt kul. Utan att gå in på detaljer kom vi fram till att jag kan tävla i två klasser….

Jag bloggade tidigare om att min bil började friskna till, men ack vad fel jag hade. Flipperspelet som tittade fram i instrumenten så fort det blev kallt verkar vara borta, men det är ett litet litet spel som ger sig till känna när det är under 5 grader. Om jag inte har värmaren på tänds varningslampan för airbagen…. Fortsättning lär följa…

Idag fick jag ett ännu skönare skratt, minnesgoda bloggläsare kanske minns när jag bloggade om min kollega som hade råkat illa ut när han jagade en bensinsmitare. Nu har det varit rättegång mot smitaren och han fick 18 månader på statens bekostnad. Visserligen för fler och grövre brott, men det känns ju bra att han är borta från allmänheten ett tag. Det roliga var ända att efter att han varit anhållen blev han släppt i väntan på rättegång. Han förstod väl att det var kört, och passade på att knarka lite extra, medan tid gavs. Enligt rättegångsprotokollet fick han tips om att en polare hade några gula piller som man blev en kul typ av… Han åkte till polaren som försåg honom med ett trettiotal piller, han käkade upp hälften…. Sedan kom han inte ihåg något mer förrän ett par dagar senare, när han vaknade, hade ont i ändalykten och var blöt mellan skinkorna…. Kanske bra träning inför fängelsevistelsen….. Hur som helst är ju även våldtäkt ett brott och killen blev tilldömd ett skadestånd. På frågan om vad han ville ha i skadestånd, svarade han att 8000.- blir bra, för det är vad man kan ta ut i bankomaten…. Det är nästan så man börjar tro på gudomlig rättvisa…. Om inte annat kan man i alla fall dra slutsatsen att man ska akta sig för gula piller…

 

 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Envisas man med att åka Engelska bilar får man stå ut med ett och annat elfel! Hälsningar Lucas,mannen som uppfann mörkret.

Anonym sa...

Hörrödudu, Lukas uppfann inte mörkret. Men han gav det ett namn.

Anonym sa...

Inte Tjacka en sånhär?
http://www.blocket.se/vi/10085644.htm?ca=11_s även om jag själv tycker att motorn är i klenaste laget.

Anonym sa...

Hanna, bevare mig väl! Förklädda chevor från fel land. Riktiga bilar kommer från England. Så de så!

Anonym sa...

Du kan få köpa min bil:
Aldrig omlackad,(så det är fan på tiden)
Aldrig rostlagad,(finns hur mycket som helst)
Drar lite bensin,(startar sällan)
Miljövänlig,(dom få gångerna den är ute på vägarna, så bogseras den)
Billig vid snabb affär!(jag är borta på nolltid)
Finns bara ett ex i hela värden kvar,(du kommer att förstå varför)....Hiiii