lördag, november 18, 2006

Datorernas förlovade tid...

 

Det har blivit duktigt mycket lugnare sedan Polisen burade in våra lokala huliganer, skönt. Men brottsligheten verkar ändå inte ta semester, killen jag bloggade om tidigare har varit här flera gånger och betett sig allmänt skumt. Gått runt o spanat på kamerorna, pekat och gestikulerat till sin kompis. Kör dessutom runt i en falskskyltad bil. Undrar vad som är i görningen? Polisen har i alla fall fått alla mina filmer, vi får väl se?

Idag var det lilla julafton, det kom ett paket med Whisky som jag ropat in på auktion. Fyra fina samlarflaskor och en som jag ropade in bara för att ingen annan ville ha den.. Tyckte den såg lite ensam ut… Det var en Indisk blend, tappad i en flaska som såg ut som något ur ett suspekt medicinförråd, med en etikett som satt på sniskan, Luktade faktiskt helt ok, antagligen för att den innehöll en del sprit gjord på sockerrör. Smakade inte så mycket, men det lilla smakade faktiskt inte illa.

Min bil, som hela förra vintern var ett rullande flipperspel har betett sig helt normalt, trots några kalla morgnar… Alla heder åt den som hittade felet, lustigt nog så var den ju hos doktorn i två dagar i våras och de skruvade isär allting för att gå igenom alla jordpunkter. Nu har man laddat i en helt ny programvara i datorn, som dessutom gav lite mer effekt i motorn, och nu verkar allt funka. Förstår inte varför kallgrader skulle påverka en programvara….?

Ovanstående skrev jag igår 17/11 men av någon anledning ville det inte fastna på nätet, ytterligare ett skäl att ha synpunkter på att datorerna styr mer o mer av våra liv, på både gott och ont kanske… Det jag också skrev om att det är lugnare i stan fick jag sätta i vrångstrupen i morse. Molotovcocktails mot Lunkans, det är fan i mig sanslöst. Tänk om de lyckats i sina uppsåt, vilket tragedi… Polisen gjorde ju i alla fall ett bra jobb och burade in dem nästan direkt. Tack, för det! Undrar vem som var bensinleverantör till bomberna? Får nog kolla igenom övervakningsfilmerna… Polisen har gjort mer bra, när jag åkte förbi jobbet idag hade jag en lapp att jag skulle ringa dem. De hade tagit en kille som smet från betalningen den 1 augusti, visserligen inga stora pengar, men det känns gott att han åkte fast. För hur det än är, de flesta som smiter från bensinnotan har en massa annat på sitt samvete. Det är nog ingen dum idé om Polisen lägger ned ett extra kol på att jaga dem. Kan nog lösa ett o annat….

Inga kommentarer: