onsdag, november 29, 2006

Bakifrån...

 

Såg att TV4 har spelat in en serie som ska heta ”I en annan del av Köping”, det var ju inte vilka skådisar som helst. Bara Mats uppenbarelse kommer ju att kräva en wide-screen apparat… Mats praktiserade hos oss en dag i veckan under något år, han var en riktig klippa. Visserligen gick en stor del av hans tid åt att äta, men jag har nog aldrig träffat en kille med större hjärta än honom. Han missade aldrig en födelsedag, om det var någon annan högtidsdag kom han med en blomma. Underbar kille som är omöjlig att inte tycka om. Dessutom ska hans ”flickvän” Linda vara med. Syster till inte helt okände Filip Hammar. De är ”fotogeniska” i Hammarfamiljen. De andra känner jag bara till utseendet, men jag ser verkligen fram emot sändningsstarten.

Idag spelade jag in de 10 första ”luckorna” till vår interaktiva julkalender. Måste säga att jag har lite svårt att vara seriös när jag står framför en kamera. När jag själv filmar, eller fram för allt tar bilder kan jag vara jättenoga och krånglig. Men på andra sidan kameran känner jag mig mer som en…. någonting. Men kul är det, och det sägs ju att man ska ha kul på jobbet.

Idag hände något annat kul också, jag satt i ett telefonsamtal medan Monica var ensam i butiken. Hon hade lång kö till kassan när en kille kommer in och vill skicka ett stort paket via Bussgods. Eftersom det var för stort för butiken och hon dessutom hade lång kö, tyckte hon att jag kunde komma ut och hjälpa till, samtidigt ville hon inte störa mig, så hon skrev en lapp och kom in med. Där stod ”KAN DU TA IN BUSSGODS BAKVÄGEN?”. Aaah öhh, nja menar du att jag ska släppa in någon genom lagerdörren? Gissa om vi fick ett gott skratt….

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA så du kommer ut ur garderoben inom kort du med?

Anonym sa...

HAHA så du kommer ut ur garderoben inom kort du med?

Anonym sa...

Som klassikern, "Pick me up at the gods station at 5"!