fredag, november 24, 2006

Rörande

James Bond är ju på tapeten just nu, han vill ju ha dem skakade inte rörda. Jag har tidigare bloggat om att jag är lite blödig, och idag blev jag faktiskt lite rörd själv. Skrev ju igår om att jag tycker vi har löjligt låga straff i Sverige, även om lokalhuliganerna fick straff i den övre halvan, och således fick ett i lagstiftarens mening hårt straff. Borde de haft minst det dubbla. Angående detta så ringde telefonen i morse och en tjej presenterade sig som syster till en av de krakar som blev misshandlade, hon tackade mig så hemskt mycket för att jag hjälpt Polisen med bilder och tydligen hade dessa varit väldigt avgörande bevisning. Bara det känns ju bra, men hennes tack kom verkligen från hjärtat och det värmde mig enormt…. Gör ju liksom att man orkar fortsätta ett tag till. Inte nog med det, när jag kom tillbaka efter lunchen kom Maria och sa att det är en dam och en herre som vill träffa mig. Jaaha.. Jag har inget inbokat men ok då. Jag gick ut i butiken och där stod föräldrarna till samma offer, de gav mig en blomma och berättade på samma hjärterotsengagernade sätt som systern hur tacksamma de var, mamman var t.o.m. lite tårögd. Så då blev jag rörd igen. Kan bara säga att det känns så fantastiskt att få den uppskattningen. Man kanske skulle sadla om och bli huliganjägare på heltid….?

 

2 kommentarer:

Tumpe sa...

Hallå Dan!
Älandsbro calling. Jag har också Blogg nu livetinorrland heter den du kan kanske lägga in den som länk på hemsidan. ha det bra vi hörs.

Thomas

Anonym sa...

Tack -fortsätt i samma anda. Människor med vanligt civilkurage är ett utdöende släkte.