lördag, december 23, 2006

Dan före dan

Det stod i tidningar, på nätet och pratades på radion om att vi skulle få 18 nya poliser till Västra Mälardalen. Igår såg jag att facket lagt sig i och säger att det inte alls är klart, då blir andra distrikt lidande. Det må så vara men varför säger facket det? Är det de som avgör var poliser ska stationeras? Borde inte polischefen eller vad det kallas avgöra var poliserna ska vara stationerade? I min värld är det lika knasigt som om facket skulle tala om för mig var min personal ska jobba…. Det beslutet är väl ändå mitt…?

I min förra blogg skrev jag om mina sömnbesvär p.g.a. Ccilias undran om varför man är kittlig, nu har jag fått svaret. Jag tackar alla som kommenterat och mailat sina svar, jag sover mycket bättre nu. Tack!

Jag har alltid haft en obändig tro på människan, visst har jag blivit blåst någon gång men jag har ända vidhållit min uppfattning. Igår blev jag återigen lite besviken men också mäkta stolt över min dotter Anna. När hon kom till macken för att jobba eftermiddagspasset berättade hon att det stått en gubbe på trottoaren på Kristinelundsvägen och bett om hjälp att komma ut mot gräsmattan, han vågade inte gå på trottoaren i blixthalkan som rådde. Killen som gick 10 meter före henne bara gick förbi och låtsades som om det regnade. Men Anna som förhoppningsvis har ärvt någon god sida från mig stannade naturligtvis, tog gubben under armen och hjälpte honom mot gräsmattskanten där det inte var lika halt. Då blev pappa Dan stolt.

Kul det här med bloggandet, jag knappade mig tillbaka till förra året i december och kollade vad som hände då. Får nog lov att säga att vardagen är ungefär den samma, man är ett år äldre men annars är det mesta sig likt. Idag var det julstädning hemma, jag, Ida och Ccilia passade på att göra ett ryck för att överraska mamma, som jobbar. När väl sonen vaknade, han kom hem halv fem i morse, försökte vi få honom att hjälpa till men det satt långt inne, han dammsög i alla fall trappen. Just nu är klockan nästan nitton och vi har satt oss att pusta ut lite. Själv sitter jag i favoritfåtöljen med laptopen i knäet och ett glas Glenfiddich 21 yo, rätt skönt faktiskt, det luktar rent omkring mig, granen är klädd och paketen ligger under, P4-programmet Dist på radion, skinkan är i ugnen, nu börjar jullugnet infinna sig, fan vad skönt… MED DET BER JAG ATT FÅ ÖNSKA ALLA BLOGGLÄSARE OCH DERAS NÄR OCH KÄRA EN RIKTIGT RIKTIGT GOD JUL!!!!

 

1 kommentar:

Anonym sa...

God Jul på dej