onsdag, december 13, 2006

Julmat i rymden

Så var årets STORA julbord avklarade. I onsdags var det med OKQ8’s divisionsledning, i lördags med personalen och igår med Svenska Mustaschklubben. Onsdagen var ganska lugn även om kvällen avslutades på puben, men i lördags var det desto blötare. Vi var till Fjollträsk och Julgalan på Factory, Nacka Strand. Jag hade tänkt bjuda på en trevlig show och lite att äta och dricka…. Men det blev som vanligt, en suverän show och massor att äta och dricka. Vi hade ju dessutom vår beryktade felleverans av öl att ta hand om… Några i gänget blev duktigt runda om fötterna….  Men vi andra hade desto roligare… Självklart körde det ihop sig på söndagen, Emma som skulle jobba natt var sjuk och resten av gänget låg däckade av andra anledningar. Till slut fick vi tag på en ny tjej som bara jobbat två dagar tidigare och aldrig ensam, men Anna som redan jobbat 13 timmar stannade och hjälpte henne en stund, sedan hade Pelle jour från ”sjuksängen”, om någon vill se hur kul vi hade finns bilder på www.tankfull.se under rubriken ”Butiken”. Gårdagen julmöte med Svenska Mustaschklubben var definitivt lugnare vad gällde dryckjom, jag körde. Men inte desto mindre trevlig, konstigt att just folk med mustascher är så trevliga… Hur som helst blev det sent, jag var inte i säng förrän efter kl.3, sedan ringde klockan straxt för kl.6 Rätt oskönt att gå upp då faktiskt…. Kolla gärna bilderna på www.mustascher.se. Nu återstår bara en julfrukost och en jullunch, bägge på torsdag, sedan slipper jag julmaten i över en vecka….. skönt….

På väg till o från Svenska Mustaschklubbens träff igår fick jag tillfälle att fundera lite kring allt möjligt. Mötet var i Malmö så det blev nio timmar i bilen. Hela Sverige verkar ju upprymt när det gäller Christer Fuglesang, det är säkert häftigt för honom men hallå, det har varit folk i rymden de senaste fyrtio åren. Varför denna hype just nu? Sedan började jag fundera kring de som bor däruppe. Vad fan gör man när man varit där i fyra månader och längtar efter mamma…? Man kan ju inte gå ut och ta bilen direkt! Inte ens kollektivt kan man åka. Eller ännu värre, tänk om någon blir sjuk, t.ex. blindtarmsinflammation. Nu hörde jag att de fått viss medicinsk utbildning, men vadå? Om de skär upp någon så PLOPP, far blindtarmen iväg i sitt tyngdlösa tillstånd. De börjar jaga blindtarmen runt i rummet, när de väl hittar den har förmodligen mjälten och levern också flyttat hemifrån… Nä, jag tror inte det finns så mycket pengar i hela världen så jag skulle vilja byta med dem däruppe.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kan man va så dum att man går ut i tidningarna och talar om att de på bryggeriet sagt att ni kan behålla starkölen.. De är schyssta och ger er den fast det är olagligt och sen gör du så.. Taskigt.. De kan råka i rejält med trubbel och du med..

Anonym sa...

Vem kan råka i trubbel. Ingen vet ju var felet låg. Var det rätt öl i fel burkar? Eller tvärt om?

Anonym sa...

Ja vafan, ska dom tjaffsa om en sån bagatell så då vet inte jag vart vi är på väg. Man behöver ju inte vara överdrivet smart för att fatta att det blir enklare och antagligen billigare för bryggeriet att ge bort ölen än att hämta dom igen.