måndag, december 04, 2006

Dödsäsong

I helgen var familjen i Uppsala och tittade på när sonen blev dekorerad på Luftstridsskolan. Det var en häftig känsla att se sin son ta emot en medalj. Visserligen var det många andra som också fick, men också de som inte. Man blir stolt och får lite ståpäls, t.o.m. hustrun hade gåshud men enligt henne berodde det mest på att det var så kallt och blåsigt. Efteråt var vi och åt hela gänget inkl. en av Robins polare. Vi parkerade i ett P-hus sedan gick vi en bit till en restaurang grabbarna hade sett ut. Efter en god middag var det dags att åka hem, när vi kom till p-huset var det stängt…! Jaha.. vad gör man nu? Provade att ringa Carpark som ägde stället, efter att ha knappat mig igenom ett antal menyer kommer jag till en telefonsvarare som berättar att det är stängt… Efter lite huvudkliande hittar jag en lapp där det står att G4S sköter bevakningen, jag ringer dem och blir upplyst om att det kostar 500.- om de ska komma och öppna. Jag ber att få återkomma och lägger på luren. Nu blir det precis som i Triss-reklamen……… Plötsligt händer det. Vi hör att det skrapar och låter därinne, sedan ser vi ljuset i tunneln och plötsligt öppnar sig porten. Då är det någon med boendekort som öppnar inifrån och ska ut, snabbt som ögat parkerar jag hustrun vid portens fotoceller, springer in till bilen och snabbar mig ut. Tur i oturen.. Vi blev nog inte mer än 20 minuter sena därifrån.

Idag ringde en kund och ville hyra en lastbil, han frågade om vi hade några med öppna flak? Jag svarade artig tyvärr och berättade istället hur fantastiskt bra våra täckta bilar är, och hur lätt det är att lasta dem o.s.v. Han lyssnade snällt, men jag hörde på tonfallet att han inte riktigt höll med mig. Jag frågade istället vad han skulle köra? Var det något högt kanske? Våra högsta skåp är 2,20 höga så…. Nej tack, sa han. Vi ska köra en död häst….

 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad var det för utmärkelser som delades ut?

Anonym sa...

Jag tror den hette något i stil med, "För väl genomförd värnplikt". Han kommer hem i helgen, jag får kolla nogrannare då.

Anonym sa...

Aha trodde det gällde FN-Tjänstgöring.

Anonym sa...

Grattis, till en glad pappa. Själv är jag oxo glad. Pojken var med och tog världsrekord i Lan. 7788 datorer sammankopplade. 19 pers från köping och 9! från kolsva. Noll från Kungsör! Dreamhack äger!