fredag, december 29, 2006

Nytt år.... igen

Så har man då genomlidit året med noll sex…. I min blogg inför förra nyåret hade jag jordens farhågor om vad det nya året skulle innebär. 365 dagar med noll sex….. Nu blev mina farhågor tack o lov inte besannade, i alla fall inte bokstavligen. Det blev än värre…… I 3 månader fick jag inte köra motorcykel, p.g.a. en bruten arm, det är inte kul. Visserligen förde det med sig det trevliga att jag var tvungen att ta hustrun till hjälp när jag duschade, men ändå… Nu är ju armen läkt så nu får jag duscha själv. Funderar på att fejka ett armbrott… Undrar om hon skulle märka det…?

Senaste veckan har i alla fall varit hektisk, perfekt tvättväder, det har varit långa köer i tvätten hela veckan. För att inte tala om alla skatteplanerande kunder som vill fylla sina frysar med lågskattat snus. T.o.m. så tidningen skrev om det. Det är inte bara gott med gratis mat, gratis reklam är inte så dumt det heller… Jättemånga har fått upp ögonen för våra oslagbara priser. Kul som f… Men det är inte bara lågskattesnus man vill ha. Vi har nog aldrig hyrt ut så mycket släp och lastbilar som ska till Tyskland för att köpa lågskattesprit. Jag är väl snart en av de sista kunderna på Systemet. Numer dricker jag bara det som är gott, och inte så mycket heller, så jag håller mig nog kvar hos dem. Okej, om vi bortser från en viss import från Skottland då… Men det är inte speciellt billigt… Bara gott…

Igår var en skön dag, eller kväll. Det var Whiskyprovning på Ögir under temat Julen är Rökt. Sex stycken rökbombiga härligheter, men ingen från rökwhiskyns hemö, Islay. Jag tror och hoppas att vi lyckades slå hål på några fördomar när det gäller rökighet. Fram för allt att det teoretiska mätvärde ppm, inte alltid betyder att Whiskyn är jätterökig. Det beror lika mycket på vilken typ av fat det är lagrat på.

För att fortsätta sammanfatta 2006 så kan man ju säga att jag i alla fall gjort lite nytta. Om man har mitt självförtroende vill säga. För visst måste det vara mina bloggar som fick GP och gänget att förlora valet… Att det sen inte gott som jag hoppats är säkert någon annans fel. Dessutom lyckades jag sy in våra lokalhulliganer på kortare och längre tid… Eller så var jag i alla fall polisen behjälplig. Jag blev ju också en av de Hundra höjdarna. Konstigt att jag inte vann…? Måste varit fel på röstsystemet…

Nu tänker jag skicka in denna, årets sista blogg, sedan ska jag åka hem och fylla Soda Streammaskinen med Whisky. Kanske man kan få skåla in det nya året med en riktig bubbelvirre… Gott slut och Gott nytt år till alla bloggläsare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt år på dig Dan och hoppas att vi får see många bloggar av dig även nästa år


fejka inget armbrott kanske det blir en hämd om hon kommer på dig.

Anonym sa...

Önskar dig detsamma.

Det där med Bubbelvirre kanske man skulle testa... Kan kanske förvandla fulwhiskey till det bättre.