måndag, januari 01, 2007

2007

Så var det nytt år. Detta år som kommer att vara fyrtiosjunde-del av mitt liv. Jag har ju tidigare bloggat om att tiden går så fort, att man inte hinner med allt man borde o.s.v. En fyrtiosjunde-del är ju en ganska liten del. Om jag jämför med Ccilia som kommer att leva en elftedel av sitt. Sett i det perspektivet är det kanske inte så konstigt att tiden bara går fortare och fortare när man blir äldre. En fyrtiosjunde-del… Det är ju ingenting….. Tänk när man fyller hundra, en sketen hundradel av livet….

Nyårsnatten förflöt ungefär som väntat på macken, det som avvek var en kille som tankade straxt före klockan tre i natt. Vi börjar ju vänja oss med att folk smiter från betalningen, men den här killen betalade och tänkte smita med bensinpumpen. När han körde iväg satt slangen kvar i bilen och pumpen följde med honom…. Jag kollade övervakningskamerorna idag och både föraren och passagerarna såg tämligen förbryllade ut. Lite grann som barnet som kommer hem med en kattunge, mamma får jag behålla den….

Om vi får några extra poliser till Västra Mälardalen verkar ju vara skrivet i stjärnorna, men det känns välbehövligt. Vid åtta-tiden i morse kom polisen in på macken och frågade efter en kille som skulle ha blivit misshandlad. Det var bara att misshandeln hade skett utanför Willys vid Big Inn vid fem-tiden, och han hade tagit sig genom regnet till macken för att få hjälp att ringa polisen, då var klockan vid 05.30. Ska det behöva ta 3 timmar för polisen att komma när någon är misshandlad? Nu hade han tur och fick hjälp av några vänner som skjutsade hem honom. I Skottland finns Europas enda privatägda armé. Kanske dags att Västra Mälardalen får Europas första privatägda polisstyrka….?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe stjäla pumpen, det var något nytt. Jag såg i en serietidning där samma sak hände och tänkte det är inte möjligt. Det var nog 20 år sedan. Det här är väl ungefär samma sak som att det kommer starköl i 3.5 or. Du får ordna så att det kommer Whiskey istället. Eller varför inte Whiskey i pumpen med etanol...

Anonym sa...

Jisses, tyckte synd om killen som jobbade när jag var in runt kl 20. Jättekö och alla ville bli betjänade samtidigt fast lät rätt kul detdär med slangen *S*.
Btw God Fortsättning.