söndag, januari 28, 2007

Medelålders

Så var man en erfarenhet rikare… igen… Fredag – söndag har jag varit med Gillette och hjälpt dem marknadsföra deras nya rakhyvel Fusion. Kul grej att ta dit en mustaschgubbe som kan berätta om hur man rakar sig, och inte… Men det har också gett lite tid till eftertanke. Vi har varit på och omkring Åhléns City i Stockholm. I lördags morse stod jag med en tjej från Gillette som s.a.s. var inropare, den kille som inte följde hennes uppmaning är nog inte född… inte av en kvinna i alla fall. Hur som helst så tittade jag till när hon stod med en kund, sedan höll jag på att trilla ikull. Framför denna underskönt vackra dam stod en jättekille i 50-års åldern på lätt 2 meter, klädd i en sunkig svart kjol, en grå blus, kappa från Myrorna, högklackad i storlek 46, en fruktansvärt skitig peruk som räckte en bra bit nedanför axlarna dessutom hade ”hon” veckogammal skäggstubb.. Av Gillettetjejens min att döma luktade han/hon inte speciellt gott heller. Stockholm måste vara dårarnas paradis… Eller så var det ”henne” man tänkte på när man döpte Stockholm till Fjollträsk….Oj oj oj, den sista dåren tycks aldrig bli född….. När vi stod på hygienavdelningen och visade upp oss var det massor av turister där, många av dem var mäkta imponerade av min mustasch, kom fram och frågade en massa och ville naturligtvis bli fotograferade med mig. Självklart framför Gillette-logotypen. Lustig hur galna alla asiater var, jag kommer nog att vara i vartenda fotoalbum i Japan eller Kina eller var de var ifrån. Medan svenskarna som smög i kring mest viskade till varann, öhj kolla han med mustaschen…. Varför är vi svenskar så rädda för att gå fram till okända människor? Jag menar jag kanske inte är bildskön, men jag ser ju knappast ut som någon som äter barn till frukost. Några vågade sig fram, mest killar med invandrarbakgrund. Skönt att de inte blivit så försvenskade än. Några av dem var genuint intresserade och visste en hel del om hur vi tävlar och liknande, det var ju kul. I lördags ramlade jag på en hel del folk från Köping, det trodde å andra sidan att de såg i syne, eller att jag hade en tvillingbrorsa….. Kul med olika reaktioner. De enda svenskar som vågade sig fram för att på något vis kommentera var äldre tanter som tyckte att det var vackert anordnat… lagom högdragen svenska, många tanter finns det. Dessutom var det många småflickor, 2-4 år, som var roade av mig. Tar man ett snitt på tanterna som var mellan 80 och döden och flickorna som inte var så stora, borde det ge en genomsnittskvinna på ca 40, alldeles lagom…..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe ballt repotage det var om dig i bärsingen idag.