söndag, januari 14, 2007

Köping vs Köp!ng

Igår var jag och döttrarna i Västerås, på väg hem såg vi den numer riksbekanta skylten som gänget på gruppboendet kreerat. Jag kunde inte låta bli att fundera lite på den resa jag var med om när vi skulle ta fram ett varumärke för Köping. Det var jag och ytterliggare några ideella krafter, några kommunala tjänstemän och en, förmodligen, välbetald, konsulent. Han åkte ny Porsche, så han tog nog bra betalt. Vi höll på i gott o väl ett halvår med månatliga möten för att försöka hitta Köpings skäl och konstruera ett varumärke utifrån det. Att hitta stans skäl var inte så svårt. Vi är; Rikare på fantasi, laganda och drivkraft. Det syns ju om inte annat på just välkomstskylten. Men varumärket vi tog fram, med det upp och ner vända i:et. Det känns ju som om det spelat ut sin roll när man får dragkraften från TV, dessutom tycker jag dagens skylt innehåller mycket, mycket mer av fantasi, laganda och drivkraft. Skulle vi göra om jobbet igen, vet jag i alla fall vad jag skulle rösta på. Undrar om Linda, Mats, Micke och Tobbe är intresserade av att jobba på en reklambyrå…? Tror jag ska starta en….

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rikare på fantasi,laganda......hehehe.Sitter ett gäng i ett halvår å har möten åp kommer på köping med ett upp å nervänt i...som dessutom var snott...man häpnar...

Anonym sa...

Ja, visst är det sanslöst. Vi hade kunnat kontakta dem direkt. Om vi bara vetat.