onsdag, januari 31, 2007

Demokratiförslaget

KP är väl allom känt såsom ett jordnötsfabrikat. Men sossarna har också en KP….. De har många lattjo initialer hos sossarna, GP, MS och nu KP. Jag var och lyssnade på ett föredrag med deras KP i morse, Karl-Petter Thorwaldsson. Tyvärr var det mest de redan frälsta som var där och lyssnade. Förmodligen är det likadant när en borgerlig politiker talar. Jag tycker det är lite synd. Framförallt för demokratins skull. Om alla verkligen lyssnade vad som sades i de olika lägren skulle det vara mycket lättare och mer underbyggd när man berömmer eller kritiserar. Jag undrar om de som brukar skälla på mig för mina tyckanden om sossarna verkligen är så pålästa om alternativen…. Eller om de bara är indoktrinerade…. Hur som helst tycker jag att dessa initialer gav ett ganska sympatiskt intryck. Han talade just om problematiken i demokratin och hur vi vanliga dödliga ska kunna komma till tals med politikerna. Jag tror jag har en lösning på det. KP om du läser detta, här kommer lösningen. På OKQ8 måste alla tjänstemän göra praktik ute hos oss på stationerna två dagar om året, för att få förståelse för hur det fungerar i praktiken. Det är alltså inte några vanliga besök, utan de får ta på sig stationsuniformen och ställa sig i kassan, plocka varor, städa toaletten ja allt man gör på en dag. Tänk om du kunde få våra folkvalda att skriva in sig på Arbetsförmedlingen och låt dem hänvisa praktikplatser, precis som de gör med andra. Jag tar gladeligen emot några politiker, de kan få plocka glaskross på lördagsmorgnar, tvätta nerspydda hyrbilar, eller helt enkelt stå i kassan och slänga käft med kunderna, då skulle de få höra många sanningar….

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra förslag med praktikplatser åt politikerna. Föreslå det till FR och hans polare.

Anonym sa...

Till anonymous. Din kommentar luktar lite grann av det jag beskrev i bloggen. Man är inte öppen för vad "andra sidan" gör och säger. Har jag uteslutit någon i min blogg tycker du?